نقد وتحلیل کتاب روزها نوشته محمد علی اسلامی در یزد

در نشستی کتاب "روزها" اثر محمدعلی اسلامی ندوشن در قالب نشست ادبی "شبی با روزها» با حضور جمعی از صاحبنظران، نقد و تحلیل شد.

به گزارش یزدی نیوزستاد فلسفه اسلامی و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی و چهره‌ ماندگار عرصه ادبیات کشور، در این مراسم با اشاره به اینکه  " روزها " ام‌الکتاب آثار اسلامی ندوشن است، گفت: این کتاب حاصل یک عمر تجربه نویسنده است که به وسیله آن بینش، دیدگاه، علایق و کوشش‌های دکتر اسلامی ندوشن به تصویر کشیده شده است.

اصغر دادبه افزود : کتاب روزها از دو جهت حائز اهمیت است؛ یکی از این جنبه که نگاه دکتر اسلامی را به تحولات اجتماعی دوران زندگی وی نشان داده و دیگری از آن جهت که بیانگر توجه خاص دکتر اسلامی به ادبیات این کشور به ویژه آثار فردوسی و حافظ است.
عبدالعظیم پویا، محقق، نویسنده و فعال حوزه میراث فرهنگی استان یزد نیز در این نشست ادبی ضمن بیان خاطراتی از نحوه آشنایی با اسلامی ندوشن گفت: ایران و فرهنگ، دو واژه‌ای است که بیشتر حضور را در آثار دکتر اسلامی دارد.
وی اظهار داشت : البته وی در کنار توجه به میهن و بزرگداشت ایران و پیوند این مفهوم با فرهنگ غنی این کشور، نوعی نگاه روحانی و اشراقی نیز به پدیده‌ها و حوادث دارد.
 در این نشست ادبی که مدیران کل کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ تنی چند از از اهالی فرهنگ و هنر استان و جمعی از مردم شهر ندوشن حضور داشتند، ۴ تن از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در خصوص کتاب «روزها» اثر محمدعلی اسلامی ندوشن به ایراد سخن پرداختند.
اجرای شاهنامه‌خوانی و پخش مستندی با عنوان «روزها» از دیگر برنامه‌های نشست ادبی نقد و تحلیل کتاب روزها بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..