استاندار یزد‌ :

کارگروهی برای ‌بررسی و رفع مشکل کارگران استان تشکیل می شود/ تجلیل از واحدهای صنعتی حامی حقوق کارگران

استاندار یزد در نشست تشکل‌های کارگری با مجمع نمایندگان استان بر ضرورت حمایت از جامعه کارگری استان تأکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی که به رعایت و حمایت از حقوق کارگران اهتمام دارند، معرفی و تجلیل می شوند.

به گزارش یزدی نیوز نشست تشکلات کارگری استان با مجمع نمایندگان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "علی ز‌ینی وند " معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از تشکلات کارگری در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه بخش قابل توجه ای از اقتصاد استان متکی به فعالیت های جامعه کارگری است، تاکید کرد: به زودی با تشکیل کارگروهی، مشکلات این قشر و راه های رفع آن اولویت بندی و در این راستا تلاش خواهد شد و با تصمیمات مناسب راهکارهایی که می‌تواند منجر به تقویت و حمایت از تشکل های کارگری شود را دنبال می‌کنیم.
"محمدعلی طالبی" در واکنش به اظهارات نمایند‌ه تشکل های کارگری استان مبنی بر محروم شدن یکی از کارگران شرکت های خصوصی پس از عضویت در تشکل کارگری، ادامه داد: ورود جدی تر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به این موضوع و اعلام نتیجه پیگیری ها مورد انتظار است.
وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای مناسب برای حمایت از اعضای تشکل های کارگری ، افزود: در شرایطی که دولت ‌و نظام از تشکل ها و جامعه کارگری حمایت می کنند، محروم شدن یک کارگر از کار به سبب عضویت در تشکل کارگری زیبنده استان نیست.
طالبی خاطر نشان کرد: هر چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی با حمایت جامعه کارگری به خانه ملت راه یافتند و همکاری و تعامل مطلوبی بین تشکل های کارگری و مجموعه دولت در استان وجود دارد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت رعایت حقوق کارگران از سوی کارفرمایان، ‌گفت: این موضوع به عنوان یکی از مولفه های اصلی و اساسی انتخاب واحدهای صنعتی برتر استان در نظر گرفته شود و شایسته است واحدهای صنعتی استان که به رعایت و حمایت از حقوق کارگران اهتمام دارند، معرفی و تجلیل شو‌ند.
گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان تشکلات کارگری استان ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با جامعه کارگری، بر رفع مشکلات ‌این قشر از جامعه از جمله وجود امنیت شغلی برای کارگران استان و توسعه تشکلهای کارگری تاکید کردند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..