فرماندار میبد:

نگاه فانتزی به مسائل، فاصله گرفتن از سنت‌ها را به دنبال دارد

فرماندار میبد با توصیه به حمایت از فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در شهرستان، گفت: نگاه فانتزی داشتن به مسائل شهری، فاصله گرفتن از سنت‌ها و ارزش‌های حاکم بر یک جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» در مراسم تجلیل از دامدار نمونه میبدی که در شورای اسلامی روستای شهیدپرور رکن‌آباد بخش مرکزی میبد برگزار شد، با قدردانی از «حسین ملاصادقی» دامدار نمونه و حمایت مسئولان جهاد کشاورزی، فعالیت‌های این دامدار نمونه به ‌ویژه آغاز فعالیتش از نقطه صفر را نوعی فرهنگ‌سازی در شهرستان ذکر کرد و گفت: با فراهم شدن زمینه می‌توان حتی در منازل هم به پرورش دام به‌ صورت بهینه و بهداشتی پرداخت.

 
وی افزود: حتی با پرورش حتی یک دام در منزل می‌توان حسی خوب را در فرزندان در ارتباط با طبیعت ایجاد کرد.
 
فلاح با توصیه به مسئولان جهاد کشاورزی، گفت: می‌توان این نگاه و نگرش را هم با در نظر گرفتن مسائل مرتبط به بهداشت و امنیت به ‌عنوان یک الگو در سطح شهرستان مطرح کرد.
 
فرماندار میبد در پایان گفت: نگاه فانتزی داشتن به مسائل شهری، فاصله گرفتن از سنت‌ها و ارزش‌های حاکم بر یک جامعه را به دنبال دارد.
 
«صدر پور کوثری» رییس جهادکشاورزی میبد نیز ضمن ارائه توضیحاتی در حوزه پرورش دام، گفت: انتخاب دامدار نمونه میبدی به دنبال تشکیل کارگروه‌های تخصصی و در قالب بازدید از کارگاه پرورش دام وی و با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که این کارگاه داشت، انجام شد و در اولویت ارزیابان وزارت متبوع قرار گرفت.
 
وی با اشاره به این که اولویت جهاد کشاورزی شهرستان در حوزه پرورش دام سبک است، افزود: با عنایت به مسائل مزاحمت شهری که پرورش دام ایجاد می‌کند، به این دامدار نمونه نیز توصیه شد جهت توسعه کار جایگاهی برای پرورش دام در خارج از محدوده شهری ایجاد کند و با توجه به خدماتی که آن جایگاه نیاز دارد تسهیلاتی نیز به او که تاکنون به صورت شخصی هزینه کرده، ارائه خواهد شد.
 
یادآور می‏شود؛ «حسین ملاصادقی» دامدار نمونه کشوری اهل روستای رکن‌آباد بخش مرکزی هست که حائز رتبه اول کشوری در حوزه پرورش بز سانن شده است، و که کار خود را با پرورش سه رأس بز آغاز کرده هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ رأس بز سانن دارد. 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..