افزایش شادابی در محیط‌های روستایی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه "جشنواره فرهنگی ورزشی دا " در استان یزد برگزار می‌شود گفت: افزایش نشاط و شادابی در محیط‌های روستایی یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی در جلسه هماهنگی که جهت برگزاری "جشنواره فرهنگی ورزشی دا " در یزد برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره به همت هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با اجرای بازی‌های بومی محلی، غرفه صنایع دستی، پخت نان و غذای محلی اوایل اسفند ماه سال جاری در یزد برگزار می‌شود اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این جشنواره را به خوبی در استان برگزار کنیم، یکی از روستاهای یزد را که شرایط و موقعیت مناسبی داشته باشد را انتخاب خواهیم کرد.

 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر اینکه با برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی دا، اهداف بسیاری را در استان دنبال می‌کنیم افزود: ایجاد نشاط و شادابی در بین زنان روستایی در تمامی رده‌های سنی و همچنین افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از مهمترین اهداف این جشنواره است.
 
وی از دیگر اهداف این جشنواره را آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید جامعه با بازی‌ها و آداب و رسوم سنتی عنوان کرد و گفت: توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی، اسلامی منطبق با آیین‌ها و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره است که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را اجرا کنیم.
 
شریعتی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ورزشی و توسعه بازی‌های بومی و محلی می‌تواند زمینه افزایش نشاط اجتماعی در مناطق روستایی را در پی داشته باشد تصریح کرد: تعداد بسیاری از مردم استان یزد در روستاها زندگی می‌کنند که ایجاد انگیزه و شور و نشاط در این محیط‌ها می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه در سطح کشور اگر خوب بنگرید می‌بینید که افراد بسیاری از روستاها توانستند که مقامات کشوری و بین‌المللی کسب کنند اذعان داشت: اگر آموزش و امکانات در روستاها وجود داشته باشد می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد و ورزشکاران مستعد روستاها را در سطح کشور مطرح کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..