راه اندازی کانون سلامت در مهریز

هدف از راه اندازی این کانون ها،ایجاد یک مکانی برای مشارکت فعال و ساختار مند و آگاهانه مردم برای ارتقای سلامت فرد و خانواده و جامعه اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدگفت:این مجمع حول وحوش ۷محور برگزار و قرار شد مبنای کار برای سال آینده باشد و بحث تقویت کانون های سلامت محله و  راه اندازی پیام گذاران سلامت در ادارات شهرستان و تشکیل خانه مشارکت مردم  با مشارکت و حضور مسئولین نهادهای عمومی غیردولتی و  پیوست سلامت از موارد  و محورهای این مجمع بود.

محمدحسن لطفی  از اجرایی شدن کانون های سلامت محور در شهرستان مهریزبا مشارکت مردم  خبر داد و افزود:در حال حاضر در مهریز ۲کانون سلامت محله راه اندازی شده است و بیشتر از این نیاز هست.
وی افزود: هدف از راه اندازی این کانون ها،ایجاد یک مکانی برای مشارکت فعال و ساختار مند و آگاهانه مردم برای ارتقای سلامت فرد و خانواده و جامعه هست.
صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سهیم شدن مردم در سلامت را امری موفق و ضروری دانست و گفت:این نگاه دانشگاه و وزارت بهداشت در سهیم کردن مردم در بحث سلامت،فرهنگ سازی می باشد که یک امر خوب و موفقی هست و در بحث پیشگیری  نقش موثرتری دارد.
رستگاری فرماندار مهریز در این مجمع برای تضمین سلامت مردم شهرستان بر همکاری تمام  دستگاه ها تاکید کرد و از آنها خواست برای راه اندازی کانون های در شهرستان مشارکت کنند.
میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم در این مجمع  فشار خون بالا، سرطان، سوانح ترافیکی و بیماری‌های غیر واگیر را از شایع‌ترین بیماری‌های حوزه بهداشتی و درمانی اعلام کرد که مشارکت مردم می تواند تاثیر به سزایی در مقابله با این بیماری‌ها داشته باشد.
تجلیل از فعالان عرصه سلامت از برنامه های پایانی این همایش بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..