استاندار یزد تاکید کرد:

ارتباط بدنه مدیریتی استان با نخبگان توسعه یابد/ برنامه ریزی بر معیار شفافیت و کارآمدی

« محمدعلی طالبی» برنامه ریزی بر معیار شفافیت،کارآمدی و مشارکت مردم را از ضرورت های پیش رو دانست و بر توسعه ارتباط بدنه مدیریتی استان با نخبگان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزدیدار و نشست هم اندیشی استاندار یزد با مدیران فعال در حوزه های مختلف زیرمجموعه استانداری با حضور معاونان استاندار صورت گرفت.

 
استاندار یزد با اشاره به اهمیت تسلط مسئولان بخش های مختلف بر موضوعات کاری بیان کرد:شرایط کشور ایجاب می کند ارتباط تعاملی خوبی بین مدیران میانی و مدیریت ارشد استان برقرار شود تا بتوان اقدامات اثرگذاری را در استان محقق ساخت.
«محمدعلی طالبی» بر باورمندی مدیران نسبت به اهداف پیش رو تاکید و  افزود:برنامه ریزی منسجم برای استان از اولویت های مهم است و تلاش می شود با بهره گیری از نظرات نخبگان،مدیران و صاحبان تجربه برای تحقق این مهم اقدام شود.
طالبی خاطرنشان کرد:برنامه استان بر اساس ضرورت هایی از جمله آب،اشتغال،رفع نابرابری و الگوی توسعه دنبال می شود و لازم است در پیشبرد این موضوعات شاخصه های حکمرانی خوب از جمله مشارکت مردم، شفافیت و مبارزه با فساد،مسئولیت پذیری و کارآمدی در تمام مجموعه ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت:بر اساس تقویت تعامل،اولویت بندی و توافق در موضوعات حداکثر تفیذ اختیار به معاونین زیرمجموعه صورت می گیرد و بر این مبنا این تعامل از سوی معاونان با مدیران بخش های مختلف نیز شکل خواهد گرفت تا کارها معطل نمانده و  با اتکا به اعتماد;حداکثر سرعت در تصمیم گیری ها محقق شود.
 
 
* ایجاد اراده مشترک در توسعه استان/ مدیران پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند
 
 
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد بر دوری از نگاه بخشی و جزیره ای تاکید و گفت: برای ایجاد اراده مشترک در توسعه استان لازم است هم افزایی و همدلی در تمام بخش ها مورد توجه باشد.
طالبی به موضوعاتی از جمله تقویت بدنه کارشناسی و قوی،پرورش نیروهای توانمند که بتوانند در مدیریت آینده استان ایفای نقش نمایند و فعال سازی ظرفیت های مختلف زیرمجموعه در تقویت شرایط رفاهی و اداری کارمندان اشاره و هم افزایی مدیران در این زمینه را خواستار شد.
استاندار یزد بیان کرد:توسعه ارتباط بدنه مدیریتی استان با نخبگان دارای اهمیت فراوان است و ضروریست در قالب هیئت های اندیشه ورز و اتاق های فکر هر حوزه نسبت به این مهم  اقدام نماید تا استان از نظرات و دیدگاه های ارزشمند برای پیشبرد اهداف مختلف بهره مند شود.
وی افزود: ارزشیابی منطقی مدیران بر مبنای عملکرد واقعی و همسو اهمیت دارد و لازم است جلسات اداری از پشتوانه و پیشنهادات کارشناسی بهره مند باشد تا نسبت به موضوعات همفکری و تصمیم گیری شود زیرا هرگز برگزاری جلساتی گذرا و با موضوعات دسته بندی نشده قابل پذیرش نیست.
طالبی در پایان تاکید کرد: مدیران پاسخگوی رسانه ها و افکار عمومی باشند و هر اقدامی که در فرآیند اداری انجام می گیرد ممکن است با سوال از سوی رسانه ها و مردم مواجه شود که باید علاوه بر تقویت ارتباطات در این زمینه دلایل هر تصمیمی مشخص و  در صورت مطالبه بیان شود.
گفتنی است در این جلسه مدیران حوزه های استانداری یزد به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در موضوعات مختلف پرداختند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..