۶۰۰ ستاد مردمی دهه فجر در مساجد یزد تشکیل شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد با اشاره به تشکیل ۶۰۰ ستاد مردمی دهه فجر در مساجد یزد از عضویت بیش از ۴۲ هزار نفر در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام مصطفی گرجی در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: یکی از زیباترین و پرمغزترین ابتکارات جامعه اسلامی در زمان پیامبر گرامی اسلام، تاسیس مسجد بوده است.

 
وی با اشاره به اینکه مسجد به عنوان یک بنای معنوی برای تشکیل یک جامعه اسلامی نهادینه شده افزود: مسجد پایگاهی برای همه تصمیم‌گیری‌ها و محل اجتماع مردم در حوزه سیاسی، اجتماعی و خانوادگی است.
 
گرجی گفت: یک مسجد شایسته و بایسته با مدیریت محتوایی و معنوی که بر دوش امام جماعت و روحانیت مسجد است، اگر خردمندانه و آشکارانه فعالیت کند بسیاری از هزینه‌های مادی و معنوی را از دوش جامعه بر می‌دارد.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه پازل مدیریتی مسجد هم در حوزه مناسبکی هم در حوزه اجتماعات حائز اهمیت است افزود: توجه به نقش هیئت امنای مساجد از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای نقش آفرینی درست و کامل مسجد هستند.
 
وی با اشاره به اینکه ما در جامعه مدرنیته‌ای زندگی می‌کنیم که فضای مجازی نقش بسیار مهمی در این جامعه دارد گفت: برای جذب مخاطبان بیشتر در این جامعه، مساجد باید با استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی، برای ترویج و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی تلاش کنند.
 
گرجی برگزاری و اجرای طرح آواها و سرود بچه‌های مسجد را یکی از اقدامات کانون‌های فرهنگی و هنری استان یزد به مناسبت ایام دهه در یزد دانست و گفت: طرح آواها با اجرای ۱۴۰۰ نفر از بچه‌های مسجد که در پنج نقطه استان مستقر و هم‌خوانی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال سرود ملی کانون مساجد در تمامی استان‌های کشور رونمایی می‌شود افزود: این طرح به صورت سراسری و از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز ۱۲ بهمن و به مناسبت بازگشت امام خمینی(ره) اجرا و در استان یزد هم فرودگاه شهید صدوقی(ره) برای اجرای این سرود در نظر گرفته شده است.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد ۶۰۰ ستاد مردمی در مساجد استان یکی از مهمترین اقدامات کانون مساجد در ستاد دهه فجر استان یزد است.
 
وی افزود: برگزاری شب شعر، برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا، اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره مردمی عمار و طرح سینمای انقلاب از جمله اقدامات دیگر انجام شده توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر یزد است.
 
گرجی با بیان اینکه دهه فجر مقارن با ایام فاطمیه است خاطرنشان کرد: در این راستا و در ۱۰ مسجد استان یزد، طرح بصیرت فاطمی، ولایت‌مداری با تکیه بر خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا می‌شود.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: در حال حاضر ۴۲ هزار نفر در ۸۱۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد عضو هستند که برای تمام این افراد کارت عضویت اعتباری و فرهنگی صادر شده و می‌شود.
 
وی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان دانست و عنوان کرد: علاقه‌مندان در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال قرائت و حفظ کل و در بخش خواهران و برادران می‌توانند تا تاریخ ۳۰ دی برای شرکت در این مسابقه اقدام کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..