باند تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی یزد شناسایی و منهدم شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: پس از پیگیری‌های اطلاعاتی و رصد و تحقیق دقیق میدانی، یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در زندان مرکزی یزد شناسایی و منهدم شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری اظهار داشت: برحسب اعلام دادستان مرکز استان مبنی بر بررسی پیرامون خبر توزیع مواد مخدر در زندان توسط برخی از محکومان و متهمان زندانی، موضوع در دستور کار بررسی قرار گرفت و با رصد دقیق اطلاعاتی و اخذ مجوز قضایی تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص آغاز شد.

 
وی گفت: این باند حرفه‌ای با روش‌های مختلف ابتدا وجهی را از زندانی و یا خانوده او دریافت می‌کردند و در مرحله بعد اندک مواد مخدری که به روش و شگردهای خاص وارد زندان کرده بودند را در داخل زندان به افراد متقاضی تحویل می‌دادند.
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: گردش مالی ۱۱میلیارد ریالی این باند حکایت از فعالیت گسترده و حرفه‌ای این باند دارد.
 
 
وی به افراد متعدد دخیل در این پرونده اشاره کرد و گفت: این گردش مالی بالا بین چندین کارت بانکی به نام افراد مختلف انجام شده است که وجه مواد مخدر را زندانی و یا خانواده به شماره کارت‌های معرفی شده واریز می‌نمودند و در فرایند تعریف شده پس از تأیید واریز وجه، مواد مخدر در زندان تحویل می‌شده است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگیری ۴ زن و ۱۲ مرد در این پرونده خبر داد و بیان داشت: با ردیابی مالی حساب‌های بانکی، کلیه افراد و مرتبطین شناسایی شده و به دادسرا احضار شده‌اند.
 
وی همکاری مجموعه اداره کل زندان در این پرونده را بسیار خوب و شایسته تقدیر ارزیابی کرد و یادآور شد: پرونده ورود مواد مخدر به زندان، یکی از پرونده‌های بسیار سخت و حساس در مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری بوده است که حدود یک سال ردگیری و شناسایی و دستگیری همه متهمین پرونده طول کشید تا همه ارتباطات و زوایای تاریک پرونده روشن و همه مجرمین همراه با ادله جرم شناسایی گردند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..