مرکز دیابت یزد بودجه مستقل می‌خواهد!؟

مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد به عنوان بی نظیرترین مرکز تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی دیابت در ایران نقش مهمی در شناسایی و کاهش آمار دیابتی‌های استان و کشور ایفا می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزروزانه بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از بیماران دیابتی استان و کشور به مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد مراجعه نموده و پس از تشکیل پرونده از خدمات ارائه شده توسط بخش‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

 
خدماتی نظیر معاینات دوره‌ای توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص (داخلی، غدد، چشم پزشکی، روماتولوژی، نفرولوژی، پوست)، مشاوره تغذیه، آموزش پیشگیری از ایجاد زخم، آموزش تزریق انسولین، پانسمان زخم دیابتی و انجام آزمایشات دیابتی از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.
 
انجام تحقیقات علمی مختلف در حوزه دیابت و انتشار متعدد مقالات پزشکی در نشریات انگلیسی زبان از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد است که متأسفانه به دلیل عدم تخصیص بودجه لازم آن طور که باید و شاد از این ظرفیت علمی برای کاهش هزینه های حوزه بهداشت و درمان استفاده نمی‌شود.
 
به همین منظور خبرگزاری ایسنا-منطقه یزد، سعی کرده در میزگردی با حضور دکتر«سیدمحمدرضا آقایی میبدی» مدیر مرکز تحقیقات دیابت استان، «علیرضا ابویی» کارشناس مسئول بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و «علی محمودی» مسئول گروه آموزش مرکز دیابت استان یزد، ضرورت اختصاص ردیف بودجه مصوب به مرکز دیابت را با عنوان «دیابت یزد پول ندارد» بررسی کند .
 
در این میزگر مواردی نظیر اقدامات علمی مرکز دیابت، نقش نمایندگان استان در تصویب بودجه مستقل برای مرکز دیابت یزد، کاهش آمار دیابتی‌های کشور، لزوم اختصاص بودجه کددار به مرکز دیابت یزد، خدمات متنوع مرکز دیابت به تمام کشور و نقش تحقیقات انجام شده در کاهش هزینه‌های درمانی وزارت بهداشت مورد بحث و تحلیل قرار گرفت .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..