مدیر کل استاندارد یزد:

استاندارد و محیط زیست بال‌های ایمنی و سلامت جامعه هستند

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: هم افزایی قوانین استاندارد و محیط زیست، کیفیت زندگی مردم یزد را بهبود می‌بخشد .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» که  به اتفاق معاونین اداره کل و در راستای طرح «چهل دیدار، چهل برنامه» به دیدار مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یزد رفته بود، افزود: طی سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌ای ما بین دو اداره کل امضاء شد، که امروز مدیریت استان منتظر به کارگیری نتایج عملی آن هستند . 

 
وی ادامه داد: خوشبختانه استان یزد راه صنعتی شدن را به سرعت طی می‌کند و در راستای توسعه متوازن و پایدار، همگامی این دو اداره کل بیش از پیش طلبیده می‌شود و باید این مهم مد نظر مسئولین و کارکنان دو سازمان باشد . 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت جامعه به گونه‌ای است که اتخاذ راهکارها و زمینه‌های همکاری مشترک و بین دستگاهی می‌تواند فرآیند رشد استان را در مسیر صحیح با کمترین هزینه برای آیندگان قرار دهد . 
 
دبیر شورای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی در پایان سخنان خود گفت: در امور مشترک فیمابین خوب است که یکدیگر را مورد مطالبه‌گری قرار دهیم و حتی برنامه نقد عملکرد هم داشته باشیم چرا که با رشد ما، استان رشد خواهد کرد . 
 
  وی گفت: هر کالای باکیفیت و استانداردی که تولید شود ضرر و زیان کمتری به محیط زیست  و در نهایت به مردم وارد می  ند و این باید مبنای توسعه صنعت قرار گیرد. در غیر این صورت، باید در جای دیگری و با هزینه به مراتب بیشتر، مشکلات را برطرف کنیم . 
 
«نیره پور ملایی» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این نشست اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از مشکلات و زمینه‌های زیست محیطی، استانداردهای مدونی نداریم وما  معتقدیم با نگاه محیط زیستی که مسئولین محترم دارند و با همکاری‌هایی که ما با هم خواهیم داشت می‌توانیم در ارتقاء رتبه محیط زیست استان و کشور موثر باشیم . 
 
وی افزود: مراودات و تعامل‌های استاندارد و محیط زیست سبب می شود، جلوی آسیب‌رسانی به محیط زیست گرفته شده و صنایع مختلف استان در مسیر درست حفظ محیط زیست قرار گیرند . 
 
ملایی‌پور در پایان گفت: باید همگی به این باور برسیم که هزینه کردن برای حفاظت از محیط زیست، هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است و باید همگی در هم‌افزایی به منظور اجرای کامل قانون گام برداریم چرا که اگر قانون پیاده شود دیگر نیازی به پلمپ واحدهای تولیدی  و متوقف کردن خط تولید و مشکلات مترتب برآن را  نداریم . 
 
در نشست مقرر شد که کارگروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان اداره کل استاندارد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد تشکیل و براساس استانداردهای موجود، پیشنهادهای هماهنگ قانونی برای اجرا به مقامات استان ارائه دهند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..