استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم ایجاد شبکه توزیع خرد کالاها تنظیم بازار ویژه محرومان در یزد

استاندار یزد با بیان این که ضعف نظارت در تنظیم بازار به هیچ عنوان قابل تحمل نیست گفت: شبکه توزیع خرد کالاهای تنظیم بازار ویژه محرومان در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با بیان این که خوشبختانه مردم نسبت به شرایط امروز تا حدی توجیه هستند، ‌اظهار کرد: مسئولان باید بیش از پیش ارائه گزارش از بازار و کاهش قیمت‌ها را از طریق رسانه و تریبون های عمومی در دستور کار خود قرار دهند.

 
وی با اشاره به روزهای پایانی سال جاری، افزود: آنچه قابل تحمل نیست ضعف نظارت و کم کاری دستگاه‌هاست که ممکن است در تنظیم بازار رخ دهد باید در این بخش با تسامح و جدیت برخورد شود .
 
استاندار یزد گفت: نظارت موضوعی نیست که بر عهده یک‌نهاد باشد بلکه کاری جمعی است، انتظار داریم اتحادیه‌های صنفی فعال‌تر ورود کنند، هرچه نظارت‌ها به بخش غیردولتی واگذار شود، تأثیرگذارتر خواهد بود .
 
طالبی در ادامه با بیان این که نباید قیمت‌های مصوب بالاتر از میانگین کشوری باشد، تصریح کرد: در کنار تلاش برای کاهش قیمت تولید شفافیت در همه فعالیت‌ها به منظور جلوگیری از اتهام زنی به برخی دستگاه‌ها مدنظر باشد .
 
این مسئول بر ایجاد شبکه‌های توزیع مناسب برای دسترسی اقشار مختلف جامعه به کالاها تنظیم بازار تاکید و تصریح کرد:‌شبکه‌ توزیع خرد کالاها برای طبقات محروم در مناطق کمتر برخوردار شهر یزد و سایر نقاط استان طراحی شود .
 
استاندار یزد با تأکید بر لزوم تقویت نظارت بر بازار و اطلاع رسانی نظارت‌ها بیان کرد: باید برنامه‌ای مدون درباره وظایف بخش‌های مختلف تهیه و در بحث قیمت‌ها نیز به کمیته‌ها تفویض اختیار داده شود .
 
تهیه تسهیلات مورد نیاز برای تهیه میوه شب عید، تسریع در ثبت سفارش نهاده‌های دامی، استفاده از ظرفیت‌های غیرفعال بخش تولید فرآورده‌های دام و طیور، نظارت بر خروج دام و طیور از استان و شفافیت در توزیع گوشت و نظارت بر قیمت شکر از دیگر مباحث مورد تأکید طالبی بود .
 
استاندار یزد در پایان درباره ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در انبارها اشاره و خاطرنشان کرد: باید در این خصوص به تبعات اجتماعی و امنیتی مباحثی همچون ذخیره انبار کالا توجه جدی داشت تا درگیر حاشیه‌ها نشویم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..