حرفه‌آموزی ۱۶۳۱ مددجوی یزدی

طی 9 ماهه نخست سال جاری 1631 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از آموزش‌های شغلی این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت  آموزش‌های کاربردی برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال برگزار می‌شود.

 
امیر زین‌العابدین قمی بابیان اینکه مددجویان بهره‌مند از دوره‌های آموزشی ۴۱ هزار و ۳۳۴ نفر ساعت آموزش دیدند، افزود: آموزش‌های مقدماتی اشتغال متناسب با گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی آنان در حوزه کسب‌وکار می‌شود و هدف نهایی از این آموزش فراهم‌سازی فضای کارآفرینی برای تمامی مستعدان اشتغال، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی و افراد بکار گمارده شده از طریق کاریابی و همچنین دانش آموزان معرفی‌شده از سوی حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ادامه داد: آموزش‌های مهارت‌آموزی اشتغال نیز به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه و باهدف ایجاد اشتغال و یا به‌کارگماری کارآموزان در بنگاه‌های اقتصادی فعال ارائه می‌شود و آموزش‌های پایدارسازی و توسعه اشتغال نیز برای ارتقای سطح دانش فنی و افزایش بهره‌وری فعالیت افراد دریافت‌کننده خدمات اشتغال و کاریابی از طریق آشنایی با نوآوری‌های علمی یا تجربی در زمینه شغلی آن‌ها ارائه می‌شود.
 
وی بابیان اینکه ۲۷۶ میلیون تومان برای برگزاری دوره‌های مختلف شغلی در ۹ ماهه نخست امسال هزینه شد، تصریح کرد: ۱۰۶۱ نفر از حرفه آموزان زن و ۵۷۰ نفر مرد بودند که ۶۸ درصد آنان ساکن شهر و ۳۲ درصد در روستا سکونت دارند.
 
زین‌العابدین قمی در ادامه با اشاره انجام کاریابی و تعامل با کارفرمایان برای به‌کارگماری مددجویان تحت حمایت گفت: کاریابی برای مددجویان از اوایل سال ۱۳۹۰ در کمیته امداد پایه‌ریزی و طی چند سال گذشته تلاش شده است ضمن تعامل با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که به نحوی مرتبط با این برنامه هستند از فرصت‌های شغلی موجود برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان استفاده شود.
 
وی با اشاره به اهداف طرح کاریابی و تعامل با کارفرمایان بیان کرد: اشتغال کارجویان موردحمایت از طریق فرصت‌های شغلی بنگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، افزایش توان اقتصادی افراد و خانوارهای تحت حمایت تا مرز خودکفایی، اتخاذ رویکرد درآمدزایی و افزایش سرانه درآمد خانواده‌ها، فراهم‌سازی زمینه لازم برای فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال مددجویان به منظور توانمندسازی اقتصادی و خروج تدریجی آنان از چرخه حمایتی، ارتقای عزت‌نفس مددجویان و صیانت از نهاد خانواده ازجمله اهداف طرح کاریابی کمیته امداد است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد در خصوص بسته‌های تشویقی قابل‌استفاده در اجرای برنامه کاریابی گفت: مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی، کارفرمایان و مددجویانی که خود اقدام به شغل یابی کنند مشمول دریافت این بسته تشویقی هستند، مبلغ و نحوه پرداخت آن در ابتدای هر سال مالی تعیین و ابلاغ می‌شود. در سال ۹۷ میزان حق‌الزحمه به‌کارگماری حداکثر برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به علاوه صد هزار تومان (به عنوان تشویق) تعیین‌شده است.
 
وی افزود: به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان جویای کار تحت حمایت کمیته امداد بسته تشویقی در زمینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال نیز در نظر گرفته‌شده است، همچنین بسته تشویقی پرداخت تسهیلات کارفرمایی به میزان ۲۰ میلیون تومان در مناطق شهری و ۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی به ازای به‌کارگیری هر نفر کارجوی تحت حمایت اختصاص‌یافته است.
 
 زین‌العابدین قمی تصریح کرد: کارفرمایان و صاحبان صنایع می‌توانند با مراجعه به مراکز کمیته امداد در سراسر استان با ارائه درخواست کتبی خود در خصوص جذب و به‌کارگیری کارجویان تحت حمایت اقدام و علاوه براجر معنوی از بسته‌های تشویقی کاریابی بهره‌مند شوند
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..