یزد مبداء توزیع ‌سیب تنظیم بازار استان‌های جنوبی کشور

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از بسته‌بندی و توزیع سیب تنظیم بازار تعدادی از استان‌های جنوبی کشور در یزد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«علی جهازی» در جریان بازدید از مراحل سورت و بسته بندی سیب طرح تنظیم بازار در سردخانه بندر خشک تعاونی پیشگامان کویر استان یزد، به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و تعاونی استان یزد در زمینه بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی اشاره کرد.

 
وی اظهار کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان یزد و قرار گرفتن در مرکز جغرافیایی کشور و پیرو سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، در سال جاری استان یزد به عنوان یکی از استان‌های مبدا توزیع سیب تنظیم بازار به تعدادی از استان‌های جنوبی کشور قرار گرفته است.
 
جهازی افزود: محصول سیب از باغداران، تولیدکنندگان، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی استان‌های تولید‌کننده محصول خریداری و مطابق با استانداردهای مصوب با نظارت شرکت بازرسی در حال سورت، بسته‌بندی و بارگیری جهت حمل به دیگر استان‌های کشور است.
 
گفتنی است؛ مطابق با دستورالعمل خرید، ذخیره سازی و توزیع سیب و پرتقال ایام پایانی سال ۱۳۹۷ و نوروز سال ۱۳۹۸، سورت و بسته‌بندی سیب زرد و قرمز با محدوده وزنی حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۱۰ گرم(با تلورانس ۱۰ گرم) در قالب سبدهای پلاستیکی با مواد درجه یک و نو (با حداقل وزن ۴۰۰ و حداکثر ۶۰۰ گرم) با گنجایش هر سبد حداکثر شش تا هشت کیلوگرم انجام می‌شود . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..