استاندار یزد تأکید کرد:

ضرورت تقویت نظارت بر بازار و اطلاع رسانی ‌شفاف به مردم

استاندار یزد در کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها، گفت: لازم است در این زمینه از طریق رسانه ها، صدا و سیما و تریبون های عمومی به مردم اطلاع رسانی مناسب و شفاف انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزچهل و پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، کارگروه تنظیم بازار استان را یکی از مهمترین جلسات دانست ‌و بر تشکیل منظم و مستمر نشست ها و پیگیری و نظارت مصوبه های این کارگروه تأکید کرد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: مردم نسبت به شرایط حال حاضر کشور تا حدی توجیه هستند و نسبت به اتفاقاتی که منجر به افزایش قیمت ها شده نیز آگاهی دارند اما لازم است در جریان عملکردها و فعالیت ها در خصوص نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها قرار گیرند.
وی افزود: تقویت نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها امری ضروری است و باید در این زمینه از طریق رسانه ها، صدا و سیما و تریبون‌های عمومی به مردم اطلاع رسانی مناسب و شفاف انجام شود تا همنوایی بهتر و احساس مشترک در بین دستگاه‌ها، نخبگان و مردم ایجاد شود.
طالبی خاطرنشان کرد: آنچه قابل تحمل نیست ضعف نظارت و کم کاری دستگاه هاست که ممکن است در تنظیم بازار رخ دهد و باید در این حوزه بدون تسامح و با جدیت برخورد شود.
استاندار ‌یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظارت موضوعی نیست که بر عهده یک نهاد یا دستگاه ‌خاص باشد بلکه کاری جمعی است و انتظار داریم اتحادیه‌های صنفی و بخش غیردولتی در این رابطه فعال‌تر ورود کنند.
وی ادامه داد: نباید قیمت‌های مصوب استان بالاتر از میانگین و نرخ مصوب کشوری باشد و لازم است در کنار تلاش برای کاهش قیمت، شفافیت در فعالیت ها برای جلوگیری از برخی اتهامات به بعضی دستگاه ها مدنظر قرار گیرد.
طالبی افزود: شبکه توزیع مناسبی برای دسترسی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر محروم و در مناطق کمتر برخوردار استان ایجاد شود و برنامه مدونی درباره وظایف بخش های گوناگون تهیه و در حوزه کنترل قیمت‌ها به کمیته های کارگروه  اختیار داده شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود به حساسیت و دقت بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است در این رابطه به تبعات اجتماعی و امنیتی مباحث توجه جدی داشت ‌تا درگیر حاشیه نشویم و طعم خوش تلاش ما را طبقه بیشتر محروم و کمتر برخوردار جامعه بچشند.
گفتنی است ‌در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گزارشی از فعالیت های بازار و وضعیت قیمت گوشت قرمز، میوه، شیر، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، نهاده‌های دامی و لاستیک از سوی دستگاه‌های مختلف استان و اصناف مربوطه ارائه شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..