معاون وزیر کشور:

میانگین سن استانداران ۸ سال کاهش یافت/شاخص‌های انتخاب استانداران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از توجه به انتخاب مدیران جوان در مجموعه وزارت کشور خبر داد و گفت: این رویکرد سبب شد تا میانگین سن استانداران هشت سال کاهش پیدا کند.

به گزارش یزدی نیوزجواد ناصریان  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بحث انتخاب استانداران اظهار داشت: در دولت دوازدهم استانداران ۱۴ استان کشور تغییر پیدا کردند که برخی از آنها به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از چرخه مدیریت خارج شدند.

 
وی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت کشور در حال حاضر جوانگرایی به ویژه در زمینه انتخاب استانداران عنوان کرد: این رویکرد سبب شده تا میانگین سنی استانداران هشت سال کاهش پیدا کند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در مورد شاخص هایی که در انتخاب استانداران مدنظر بوده است، افزود: اعتدالگرایی افراد نیز از شاخص هایی است که در انتخاب استانداران این استانها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
ناصریان خاطرنشان کرد: به طور قطع اعتدالگرایی در میان مدیران، در عملکرد آنها اثرگذاری بالایی دارد ضمن اینکه آنچه حائز اهمیت است، این است که مدیران و استانداران باید هماهنگ با سیاست های دولت حرکت کنند.
 
وی از امانتداری و تخصص به عنوان دو مورد دیگر از ویژگی های مدنظر درانتخاب استانداران یاد کرد و بیان داشت: در این دوره سعی کردیم به وسیله انتصاب‌هایی که انجام می‌دهیم، بحث کادرسازی و جانشین پروری را به صورت جدی مدنظر قرار دهیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: این رویکرد سبب شد که ۱۰ استاندار از میان ۱۴ استاندار کشور از میان معاونان استانداران انتخاب شوند که یزد از جمله این استانها است.
 
وی بیان کرد: در تمام مراحلی که برای انتخاب استانداران و سایر مسئولان در کشور انجام شد، سعی کردیم به گونه‌ای عمل شود که رضایت خداوند و مردم مد نظر باشد.
 
به گزارش مهر، معاون وزیر کشور امروز به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد که هفته گذشته در هیئت دولت انتخاب شد، به استان یزد سفر کرده است
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..