برای نخستین بار در کشور انجام می شود؛

راه اندازی سیستم هوشمند اعلام ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در یزد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم هوشمند هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه در استان یزد بهره برداری می شود.

به گزارش یزدی نیوزجواد ذاکر اظهار داشت: سالانه به دلیل عدم رعایت حداکثر ارتفاع مجاز توسط وسایل نقلیه، شاهد بروز حوادث متعددی در تقاطع های غیر همسطح و پلهای بزرگ که از سازه های اصلی جاده ها هستند، هستیم که این برخوردها علاوه بر خسارات مالی و جانی منجر به ایجاد آسیبهای جدی بر ابنیه موجود در جاده ها می شود.

 
وی عنوان کرد: سیستم هوشمند تشخیص و هشدار ارتفاع غیرمجاز وسایل نقلیه، سامانه ای است که با هدف کنترل ارتفاع وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز حوادث جاده ای و ایجاد آسیب به سازه های اصلی راه ها از جمله پلها و تونلها مورد استفاده قرار می گیرد.
 
ذاکر یادآور شد: در این سامانه پس از عبور وسایل نقلیه از مقابل سنسورهای هوشمند، در صورت عدم رعایت ارتفاع مجاز بار، آژیر هشدار نواخته می شود و در تابلوهای هوشمند به راننده هشدار داده می شود تا قبل از نزدیک شدن به پل یا تونل بتواند از راه انحرافی جهت عبور استفاده کند.
 
ذاکر ادامه داد: قابلیت دیگر این سامانه، اطلاع رسانی عبور وسیله نقلیه با بار غیرمجاز  از طریق سیستم پیامکی به نیروهای راهدار یا پلیس به منظور اعمال قانون است.
 
وی افزود: این سامانه که برای اولین بار در کشور در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در دست اجراست، هم اکنون در محور مواصلاتی یزد – مهریز  در محدوده تقاطع غیر همسطح  یزد – بافق  نصب شده است.
 
ذاکر اظهار داشت: در سال حمایت از تولید ایرانی، با همفکری و همکاری کارشناسان اداره نگهداری ابنیه این اداره کل و مهندسین مشاور فراگیتی اندیشان تمام مراحل طراحی، تهیه و نصب تجهیزات این سامانه با دستان توانمند متخصصین استان به مرحله بهره برداری رسیده و نسبت به نمونه مشابه خارجی به مراتب از هزینه تمام شده کمتر و کارایی بیشتری برخوردار است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..