نماینده یزد خواستار شد؛

ممیزی کردن ثروت‌های یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی گفت:‌ حسابداری ممیزی راهکاری موثر برای ارزیابی ثروت‌های توسعه‌ای استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز« سیدابوالفضل موسوی» در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با موضوع «ارائه نتایج ارزیابی دستگاه‌هایی اجرایی در سال ۹۶»، «توزیع اعتبارات جرایم رانندگی»،«کمک‌های فنی اعتباری تبصره ۱۸»و «بررسی پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی» برگزار شد، اظهار کرد: برای پیشرفت استان لازم است به دارایی‌های موجود و یا قابل جذب رجوع کنیم و ثروت استان را بر اساس حسابداری ممیزی به شکلی دقیق ارزیابی و مورد استفاده قرار دهیم .

 
وی با بیان این که صورت هرگز نمی‌توان با تکیه بر بودجه‌های دولتی به تمام نیازها توسعه‌ای پاسخ داد، گفت: دو عنصر «مدیریت میلیمتری بودجه» و «دارایی‌های استان» نقش مهمی در پیشبرد اهداف و جذب مشارکت نخبگان ایفا می‌کند.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شفافیت در نظام اداری و مالی استان گفت: حرکت به سمت دولت الکترونیک یکی از مهمترین زیرساخت‌ها و عناصر شفافیت و سرعت بخشی به توسعه استان است .
 
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در ادامه با بیان این که شورای برنامه‌ریزی و توسعه باید تجسم عینی عنوان خود باشد، افزود: توسعه استان نیازمند مرور و بازنگری برای تدوین یک برنامه مناسب هستیم که نقش این شورا و فعال سازی کارگروه‌های زیر مجموعه بسیار پر رنگ است .
 
وی تصریح کرد:‌ الگوی حکمرانی خوب می‌‎تواند مبنای بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اداری استان قرار گیرد.
 
طالبی ایجاد اثربخشی، زمینه شفافیت، پاسخگویی، قانون مداری و افزایش مسئولیت پذیری را از جمله مزیت‌های ملاک قرار دادن الگوی حکمرانی خوب دانست و ادامه داد:  برای ایجاد اشتغال و توسعه استان می‌توان از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های شاخص به ویژه در بخش خصوصی بهره‌مند شد.
 
استاندار یزد تأکید کرد: فعالیت‌هایی که بازتاب دهنده پتانسیل علم و فناوری هستند استان را برای توسعه بدون مصرف آب زیاد،آلایندگی زیست محیطی و برخی مسائل اجتماعی امیدوار می‌کند .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر نوع حمایت یا پرداخت تسهیلاتی که صورت می‌گیرد باید اشتغال فارغ التحصیلان بومی استان را مورد توجه قرار دهد تا علاوه بر بهبود شرایط اشتغال توانمندی های علمی و تخصصی نیز فعال شوند .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..