دیوان عدالت اداری:

انتشار آگهی های دولتی در انحصار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیوان عدالت اداری با صدور رایی بر قانونی بودن ارسال آگهی های عمومی و دولتی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار در مطبوعات تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت در پی شکایت یکی از وکلای یزدی، هیئت تخصصی اداری و امور عمومی دیوان عدالت اداری، به قانونی بودن ارسال آگهی های کلیه ارگان های دولتی و عمومی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رای داد. 

جوادیان زاده افزود با توجه به اهمیت حمایت  از نشریات محلی و نگاه عادلانه به آنها ،توزیع و نشر آگهی های دولتی و اجرای آنها در داخل و خارج از کشور به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. جوادیان زاده افزود :  بر این اساس تمامی  آگهی های دولتی باید از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارت کل ارشاد استانی توزیع شود.
وی گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف حمایت از نشریات محلی  بر اساس جدول و به صورت عادلانه و به نوبت آگهی به نشریات مختلف می دهد .
جوادیان زاده  با اشاره به مشکلات اقتصادی وگرانی  کاغذ  گفت:نشریات استانی نیاز به حمایت ویژه دارند و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تلاش می کند  با حمایت ازاین نشریات  فرهنگ ساز به استمرار فعالیت آنها کمک کند. 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدهمچنین گفت :تا کنون آگهی های مناقصه ای صرفا به روزنامه ها داده می شد اما الان طبق قانون تصریح شده و ضروری است که به غیراز روزنامه ها سفارشات به هفته نامه ها و دو هفته نامه های استانی در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
  شایان ذکر است علیرغم الزامی بودن ارسال آگهی های ارگان های دولتی و عمومی به وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی برای درج در کلیه نشریات کشور، بسیاری از نهادها و دستگاه های اجرایی چندان توجهی به آن ننموده و اغلب در نشریات وابسته به خود اقدام به انتشار آگهی می کنند. انتشار آگهی های دانشگاه آزاد در روزنامه فرهیختگان، آگهی های سازمان هلال احمر در روزنامه شهروند و آگهی های شهرداری تهران در روزنامه همشهری که همگی روزنامه های وابسته به این ارگانها هستند، از جمله این موارد است.  
تداوم این روند آنهم در شرایطی که مطبوعات کشور خصوصا نشریات بخش خصوصی و غیر وابسته به نهادهای دولتی و عمومی با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند با اعتراض اهالی مطبوعات مواجه شده است. 
با رای دیوان عدالت اداری،  نهادها و دستگاه های دولتی از جمله دادگستری ها، بانکها، بیمه ها و شهرداری ها  موظف به ارسال آگهی های خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..