استاندار یزد:

مسیر توسعه استان نیازمند بازنگری و برنامه ریزی اثربخش است

استاندار یزد با تاکید بر فعال سازی قابلیت های مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: مسیر توسعه استان نیازمند مرور،بازنگری و برنامه ریزی اثربخش است.

به گزارش یزدی نیوزیازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستور کار ارائه نتایج ارزیابی دستگاه هایی اجرایی در سال ۹۶،توزیع اعتبارات جرایم رانندگی-کمک های فنی اعتباری تبصره ۱۸ و بررسی پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه گفت:شورای برنامه ریزی و توسعه باید تجسم عینی عنوانی باشد که بر خود دارد زیرا در موضوع توسعه استان نیازمند مرور و بازنگری برای تدوین یک برنامه مناسب هستیم که نقش این شورا و فعال سازی کارگروه های زیر مجموعه بسیار پر رنگ است.
« محمدعلی طالبی» افزود: الگوی حکمرانی خوب می تواند مبنای بسیاری از فعالیت هایی که در حوزه های اقتصادی،سیاسی، اجتماعی و اداری انجام می شود قرار گیرد تا بتوان علاوه بر ایجاد اثربخشی؛ زمینه شفافیت، پاسخگویی،قانون مداری و مسئولیت پذیری را بالا برده و عرصه مشارکت بهتری نیز برای مردم فراهم شود.
طالبی بیان کرد:برای ایجاد اشتغال و توسعه استان می توان از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ظرفیت های شاخص به ویژه در بخش خصوصی بهره مند شد و فعالیت هایی که بازتاب دهنده پتانسیل علم و فناوری هستند نیز استان را برای توسعه بدون مصرف آب زیاد،آلایندگی زیست محیطی و برخی مسائل اجتماعی امیدوار می کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: هر نوع حمایت، زمینه سازی یا پرداخت تسهیلاتی که صورت می گیرد باید اشتغال فارغ التحصیلان بومی استان را مورد توجه قرار دهد تا علاوه بر بهبود شرایط اشتغال توانمندی های علمی و تخصصی نیز فعال شوند.
 
 
*حسابداری ممیزی بر ثروت استان یزد در بخش های مختلف صورت گیرد
 
 
نماینده مردم یزد و اشکذر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شفافیت در نظام اداری و مالی استان با توجه به پیشینه اعتباری مردم یزد در فرهنگ ملی بیان کرد:حرکت به سمت دولت الکترونیک یکی از مهم ترین زیرساخت ها و عناصر شفافیت و سرعت بخشی به توسعه استان است.
«سیدابوالفضل موسوی» افزود:برای پیشرفت استان لازم است به دارایی های موجود و یا قابل جذب رجوع کنیم و ثروت استان را بر اساس حسابداری ممیزی به شکلی دقیق ارزیابی و مورد استفاده قرار دهیم.
موسوی گفت: دو عنصر مدیریت میلیمتری بودجه و دارایی های استان در پیشبرد اهداف پیشرو و جذب همراهی مردم و نخبگان در راستای برنامه ریزی و اجرای امور ما را در مسیر مناسبی قرار می دهد و در غیر این صورت هرگز نمی توان با تکیه بر بودجه های دولتی به تمام نیازها پاسخ مناسب داد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..