توسعه صنعتی در شهرستان‌های کم‌برخوردار استان یزد شدت می‌گیرد

استاندار یزد با بیان اینکه تلاش می‌کنم توسعه صنعتی در شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار استان ‌شدت ‌گیرد، گفت: همه نقاط ‌یزد باید خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی  با اشاره به اینکه وی چهار اولویت را به عنوان برنامه استانداری یزد به هیئت دولت ارائه داده اظهار داشت: بحث اول در حوزه آب هست که پیگیری منابع پایدار آب برای استان و تامین شرایط لازم برای پایداری خط فعلی انتقال اب به یزد از جمله مباحث مربوط به این اولویت است.

 
وی خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشاورزی و آبیاری در استان و همچنین اعمال محدودیت برای صنایع پرآب‌خواه در استان یزد هم از دیگر مواردی است که در این حوزه به صورت جدی مد نظر قرار می‌گیرد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه اشتغال با مشکلات و موانع جدی روبرو هستیم عنوان کرد: به عنوان دومین اولویت، بحث اشتغال را به عنوان یکی از مهمترین مسائل مورد توجه قرار می‌دهیم.
 
 
طالبی افزود: برنامه‌های اشتغال استان یزد را باید به سمت تامین اشتغال نیروهای تحصیل‌کرده بومی هدایت کنیم و در این زمینه لازم است که برخی سیاست‌گذاری‌ها در استان یزد اعمال شود تا اشتغال ایجاد شده بتواند فرصت‌های لازم را در اختیار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یزد قرار دهد.
 
وی بیان کرد: از این جهت بحث صنایع دانش بنیان و های‌تک در اولویت قرار دارد و برنامه‌‌ریزی‌های کامل و جامعی هم در این زمینه انجام شده و می‌شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه گردشگری دارد و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود ادامه داد: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد و همچنین اکوتوریسم برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال استان یزد هم یکی دیگر از مواردی است که به صورت ویژه مورد توجه است.
 
طالبی با اشاره به اینکه همه نقاط استان یزد باید خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند ادامه داد: توسعه متوازن استان یزد هم سومین موضوعی است که به عنوان اولویت‌های بنده در مدیریت استان به هیئت دولت ارائه شد.
 
وی افزود: در این زمینه هم در بعد جغرافیایی توجه ویژه به شهرستان‌های محروم و کم‌برخوردار انجام بدهیم و هم در موضوعات توسعه یعنی آن روندی که در ۲۵ سال گذشته در رابطه با توسعه صنعتی بوده را به سمتی ببریم که از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی، گردشگری و تجارت بهتر استفاده کنیم.
 
وی در ارتباط با اولویت چهارم خود در مدیریت استان یزد گفت: ما نیازمند یک الگوی چندوجهی برای توسعه استان یزد هستیم که من از الگوی حکمرانی خوب برای توسعه استان استفاده می‌کنم.
 
استاندار یزد بیان کرد: به این صورت ارتقای شاخص‌های حکمرانی خوب شامل مشارکت، قانون‌مداری، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، کارآمدی، شفافیت و مبارزه با فساد را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار می‌دهم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..