فرماندار بهاباد:

بالاترین نرخ بیکاری استان یزد در بهاباد است

فرماندار بهاباد با بیان این که تقویت اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری جدید مستلزم تأمین آب در این شهرتسان است گفت: شهرستان بهاباد با 17.1 درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی خانی‌زاده‌بهابادی» در شورای اداری شهرستان بهاباد که با حضور آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به نیازهای شهرستان بهاباد اظهار کرد: خدمات بسیاری طی سال‌های گذشته در این شهرستان انجام شده است.

 
وی گازرسانی را یکی از  فعالیت‌های شاخص‌ دولت در بهاباد دانست و افزود:‌ عملیات گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در این شهرستان انجام شده است.
 
فرماندار بهاباد گفت: برای این که بتوانیم ضریب نفوذ گاز به شهرستان را به ۱۰۰ درصد برسانیم نیاز است به بخش‌های آسفیج و بخش مرکزی نیز گازرسانی شود .
 
خانی‌زاده مبلغ مورد نیاز برای گازرسانی به بخش مرکزی شهرستان بهاباد را ۱۲ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: بخش آسفیج پیمانکارانش مشخص و با مبلغ ۱۷ میلیارد تومان می‌توانیم گاز این بخش را به طور کامل تامین کنیم .
 
این مسئول ادامه داد: با توجه به این که مسئولان استان برای گازرسانی به تمامی بخش‌های بهاباد بر همت خود افزوده‌اند، امید داریم که سه ماه آینده بتوانیم این مهم را انجام دهیم .
 
وی یکی از اصلی مشکلات شهرستان بهاباد را بیکاری جوانان دانست و تصریح کرد: شهرستان بهاباد با آمار ۱۷.۱ درصد بالاترین نرخ بیکاری را نسبت به سایر بخش‌های دیگر استان دارا است .
 
فرماندار بهاباد خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان بهاباد وجود دارد که اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد می‌توانیم این معضل را به خوبی حل کنیم .
 
خانی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جاده دو بانده بافق به بهاباد در حال پیگیری و اجرا است، گفت: عملیات جاده بافق و بهاباد در دو طرفه مسیر در حال انجام بوده که روکش اولیه ۳۵ کیلومتر از سمت شهرستان بهاباد تا دهه مبارک فجر به پایان می‌رسد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همکاری مسئولان شهرستان بافق بتوانیم این جاده دو بانده را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم .
 
این مسئول با اشاره به این که چند روستای شهرستان بهاباد آب ندارند تصریح کرد: کارهای ابتدایی آن انجام و اگر حمایت لازم از سوی مسئولان استان انجام شود روستاهای این شهرستان دارای آب لوله‌کشی می‌شوند.
 
فرماندار بهاباد در پایان حل مشکل آب صنایع این شهرستان را خواستار شد و تأکید کرد: با توجه به این که صنایع بهاباد در بحث توسعه با مشکل روبه رو بوده و اشتغال موجود شهرستان را تهدید می‌کند، که اگر مشکل آب صنایع حل شود شاهد پایداری اشتغال در یک بخش و امید بخشی برای سایر سرمایه گذاران در جهت فعالیت جدید خواهیم بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..