نماینده شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور:

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد راه‎‎آهن مهریز

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در یزد از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه ‎‎ آهن ایستگاه رخش تا مهریز به عنوان بخشی از طرح راه‏‏آهن یزد - اقلید(شیراز) خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«جعفر پیشه» در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر در استان یزد هفت طرح در حوزه حمل و نقل توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اقدام است.

 
وی یکی از این طرح ‎‎ ها را راه آهن یزد – اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: این طرح از سمت یزد(ایستگاه رخش) تا مهریز به طول ۳۰ کیلومتر قریب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی با پیشرفت ‎‎ های مختلف در دیگر بخش ‎‎ های مسیر در حال انجام است.
 
جعفر پیشه یکی دیگر از طرح‏‏های زیربنایی حوزه حمل و نقل استان را آزاد‏ راه نطنز- انار به طول تقریبی ۴۸۴ کیلومتر بیان و اضافه کرد: این طرح بخشی از مسیر دسترسی کریدور شمال – جنوب کشور است که در استان ‎ های اصفهان، یزد و کرمان واقع شده است.
 
وی با اشاره به این که آزاد¬راه مذکور از تقاطع بزرگراه  بادرود – اردستان با آزادراه کاشان- نطنز آغاز و در پایان به بزرگراه انار – شهربابک درامتداد کنارگذر غربی شهر انار(کمربندی انار) و سیرجان متصل می-شود، گفت: در حال حاضر قرارداد قطعه سوم این آزادراه با عنوان آزاد راه اردکان – مهریز با سرمایه‏ ‎ گذار منعقد شده و در شرف شروع عملیات اجرایی است و در بقیه قطعات عملیات تکمیلی فاز دوم مطالعات آنها انجام شده و در شرف انعقاد قرارداد است.
 
این مسئول در مورد طرح محور اردکان – چوپانان به عنوان اصلی‏ترین محور مواصلاتی استان‏های یزد، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های مازندران و گلستان، اظهار کرد: اجرای این مسیر باعث کاهش فاصله ۳۰۰ کیلومتری و زمانی بیش از هفت ساعت بین استان ‎ های جنوبی به شمالی و همچنین ارتقای قابل توجه ظرفیت باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده ‎ ای خواهد شد.
 
به گفته وی، محور فوق از میدان خرانق اردکان تا انتهای حوزه استان یزد ادامه دارد که ۵۰ کیلومتر از مسیر فوق مورد بهره ‎ برداری قرار گرفته و تا اواخر سال جاری ۲۰ کیلومتر دیگر آن آماده بهره ‎ برداری است.
 
جعفر پیشه در مورد این طرح افزود: به تازگی مناقصه باند دوم مسیر مذکور حد فاصل میدان خرانق تا کیلومتر ۳۹ برگزار شده و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار مربوطه شروع شده است.
 
وی با اشاره به طرح محور یزد – طبس به عنوان یکی دیگر از این طرح ‎‎ ها، گفت: این طرح به عنوان اصلی‏ترین کریدور شرق به غرب کشور و محور مواصلاتی استان ‎ های یزد، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر، هرمزگان و کرمان به استان‏های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.
 
این مسئول ادامه داد: با توجه وجود معادن بسیار پراهمیت در این مسیر، ایجاد باند دوم یزد – طبس باعث ارتقای قابل توجه باربری و جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده ‎ ای خواهد شد که مناقصه ۴۳ کیلومتر از مسیر فوق انجام  و عملیات اجرایی مربوطه شروع شده است.
 
جعفر پیشه در پایان باند دوم کمربندی ابرکوه به طول مسیر ۱۳.۶ کیلومتر و تقاطع ‎‎ های مربوطه و نیز محور هرات – هرابرجان – رودشور به مسافت ۶۲.۵ کیلومتر را از دیگر طرح ‎‎ های در دست اقدام برشمرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..