مدیر کل راه‎آهن یزد خبر داد:

تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران

مدیر کل راه ‎ آهن یزد از تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران و ورود این قطار در ساعت 7 صبح به پایتخت در راستای رفع مشکل شهروندان یزدی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مصطفی داوودی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌آهن یزد با وجود در اختیار داشتن قریب یکهزار کیلومتر معادل هفت درصد خطوط ریلی کشور، ۳۰ درصد از عملیات راه‌اهن کشور را به خود اختصاص داده است.

 
وی افزود: راه آهن ناحیه یزد در ۹ ماهه ابتدایی امسال با حمل بالغ بر ۱۳.۵ میلیون تن بار که معادل ۳۵.۳۲ درصد از تناژ بارگیری کل شبکه ریلی کشور است، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و به لحاظ تن کیلومتر بار خالص و درآمد راه آهن نیز به ترتیب با سهم ۲۱.۲۶ و ۲۰.۵۲ درصد از کل کشور در جایگاه اول کشور قرار دارد.
 
وی با بیان این که در هشت ماهه اول امسال تعداد ۸۵۰ رام قطار ار مبداً یزد بیش از ۸۱۶ هزار مسافر را جابجا کرده است، ضریب اشغال قطارهای مسافربری یزد را بیش از ۸۱ درصد عنوان کرد.
 
داوودی از در درست ساخت بودن ۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در این اداره کل خبر داد که بخش عمده ‎‎ ای از آن مربوط به طرح دو خطه بافق – زرین ‎‎ شهر اصفهان است که در محدوده استان یزد تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی از جمله مزایای اجرای طرح دو خطه بافق – زرین شهر را افزایش ظرفیت مسیر از ۱۵ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن بار، افزایش سرعت به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری، کاهش زمان سیر قطارهای باری از ۱۸ ساعت به ۱۲ ساعت و ایجاد ۱۵۵ فرصت شغلی مستقیم ذکر کرد.
 
مدیر کل راه آهن یزد از دستاورد های اقتصادی و فنی اجرای طرح را نیز ایجاد ظرفیت جدید برای تولید تراورس ۳۰ تن با قابلیت استفاده در بار محوری ۳۰ تن، ظرفیت‏سازی امکان تولید سوزن ‌ های ۳۰ تن مورد نیاز طرح و اشتغال زایی و ارتقاء تکنولوژی و دانش افزایی نیروی انسانی در داخل کشور برشمرد.
 
وی بر ضرورت بهسازی ایستگاه شهر جهانی یزد تاکید و با اشاره به برنامه ‎‎ ریزی برای اجرای این طرح در سه فاز، گفت: دو میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز فاز نخست طرح تامین و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
داوودی خبر خوبی نیز به مردم یزد مبنی بر تغییر ساعت حرکت قطار مسافری یزد به تهران داد و در این باره تصریح کرد: ساعت ورود قطار یزد به سمت تهران از ساعت ۸ شب به ۱۰ شب تغییر کرده و بدین ترتیب ساعت ورود همشهریان از ساعت ۴ صبح به ۷ صبح تغییر یافته و امیدواریم با این اقدام مشکلات رسیدن زودهنگام به مقصد شهروندان یزدی به پایتخت مرتفع شده باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..