معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

شهرستان یزد جایگاه اول کمک‌های مردمی در سال جاری

طی ۹ماهه نخست سال۹۷ حدود ۴۵درصد کمک‌های اهدایی نیکوکاران مربوط به شهرستان یزد بوده و شهرستان‌های میبد و اردکان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بابیان اینکه کمک‌های اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۹ماهه نخست امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد ۳۴میلیارد و ۳۵۷میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

غلامرضا مشعل چی افزود: کمک‌های مردمی طبق نیت خیران برای کمک به تأمین جهیزیه نیازمندان، امور درمانی، خرید و ساخت مسکن، کمک به اشتغال نیازمندان، کمک به معیشت و انجام امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.
وی بابیان اینکه کمیته امداد استان برای تأمین نیاز‌های مختلف جامعه هدف تحت حمایت حدود ۵۰طرح مشارکتی را در حال اجرا دارد، افزود: برخی طرح‌های مشارکتی این نهاد برای تأمین نیاز محرومان شامل صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین (کمک به فرزندان نیازمند غیر یتیم)، رضوان (تأمین مسکن نیازمندان)، کوثر (کمک به ازدواج نیازمندان)، ماعون (کمک به اشتغال نیازمندان)، شوق زیارت (اعزام مددجویان به اردو‌های زیارتی)، احسان حسینی (اطعام محرومان در ماه محرم)، همیان مولا، نذر و قربانی، یاسین (کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند)، اطعام، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، احسان دانش‌آموز، برکت (اختصاص بخشی از حقوق کارمندان و کارگران برای محرومان)، شفا (کمک به درمان نیازمندان)، هم‌سفره (کمک به رفع سوءتغذیه کودکان)، هبه (تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان)، عقیقه، رحمت (کمک به آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد)، مفتاح الجنه (سرکشی خیران و مسئولان از منازل مددجویان تحت حمایت)، زکات، کفاره و فطریه است.
مشعل چی با اشاره به اینکه پنج میلیارد و ۷۶۳میلیون تومان از کمک‌های مردمی در ۹ماهه نخست امسال در قالب صدقه بوده است، افزود: صدقات دریافتی برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف می‌شود.
وی ادامه داد: طی این مدت حامیان نیکوکار با حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین شش میلیارد و ۹۷۲میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند، این در حالی است که ۱۵هزار حامی نیکوکار در استان یزد حمایت ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد را بر عهده‌ دارند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به مشارکت خیران در پرداخت زکات و کفاره گفت: طی ۹ماهه نخست سال جاری مردم خداجوی استان یزد هشت میلیارد و ۷۶۸میلیون تومان زکات واجب و مستحب و کفاره پرداخت کردند.
وی گفت: ۱۲میلیارد و ۸۵۴میلیون تومان از کمک‌های اهدایی نیکوکاران یزدی در ۹ماهه نخست سال۹۷ نیز در قالب سایر طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان در زمینه تأمین جهیزیه، درمان، خرید و ساخت مسکن، اشتغال نیازمندان، معیشت و امور فرهنگی و تحصیلی بوده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..