تمرکز بر زیرساخت های دانش بنیان نیاز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی را پاسخ می دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد به پتانسیل های متنوع استان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و تمرکز بر زیرساخت های دانش بنیان را پاسخگوی نیاز شغلی فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» در دوازدهمین نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: در استان یزد توانمندی های متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که نیازمند حمایت مالی و تسهیل گری در سطح ملی برای رشد و بهره گیری سایر بخش ها از این ظرفیت می باشد.

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد: هنوز سرمایه گذاری کلانی در این حوزه صورت نگرفته است و نتوانسته ایم اعتبارات موجود را به این سمت سوق دهیم و ضروریست صندوق های جوان و فعال در این عرصه تقویت شوند.
 
زینی وند افزود: با اعتبارات بانک ها نیز تصمیم گرفته ایم از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی این حوزه را تقویت کنیم اما چون ساختارها قدیمی است و بر مبنای مشاغل نو و استارت آپ ها طراحی نشده است با مشکلات اجرایی مواجه شده ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: راهی جز تمرکز بر کسب و کارهای دانش بنیان نداریم تا با توجه به ثروت های موجود در استان برای جوانان تحصیلکرده شغل ایجاد شود.
 
زینی وند ادامه داد:با توجه به تبعات سیاسی و اجتماعی مهاجرپذیری ،لازم است حفظ تمدن و فرهنگ یزد به عنوان یک میراث ملی مورد توجه قرار گیرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت:با توجه به بیکاری افراد تحصیلکرده و مهاجرپذیری کاذب تمرکز بر کسب و کارهای نو مشکل اشتغال استان را حل و سایر شرایط را به توازن می رساند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..