استاندار یزد مطرح کرد:

توجه به فعال سازی ظرفیت شرکت های فناور محور استان در سطح ملی

«محمدعلی طالبی» با اشاره به تدوین برنامه ای راهبردی برای شناسایی توانمندی ها و رفع موانع پیش روی فعالیت های حوزه علم و فناوری مطرح کرد:فعال سازی ظرفیت شرکت های فناور محور استان یزد در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در دوازدهمین نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد بیان کرد:عرصه علم و فناوری یک ویژگی در هم تنیده شده با فرهنگ و تمدن یزد می باشد و ممکن است بعضی از مشکلات و مسائل مثل کمبود آب برخی از نمودهای توسعه در استان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

طالبی افزود:اما علم و فناوری از جایگاه موجود تنزل پیدا نخواهد کرد و همواره رو به پیشرفت است و  ضروریست به  این عرصه به عنوان یک پتانسیل مهم و زیرساخت موثر در توسعه استان  نگاه کرد و برای  پرورش و شکوفایی آن کوشید.
وی خاطرنشان کرد:گزارش و توانمندی های ارائه شده نشان می دهد ظرفیت ارزشمندی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان وجود دارد و  جایگاه علم و فناوری می تواند برای حل  مشکل اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی موثر واقع شود.
استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به توان موجود در بسیاری از شرکت های نوپا و فناور محور استان لازم است در کنار نقش آفرینی های بومی؛ فعال سازی ظرفیت این شرکت ها در سطح ملی نیز مورد توجه  قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: یزد از پیشینه و برند های شناخته شده  ای در بازار ،اقتصاد و جریان های اجتماعی برخوردار می باشد و امروز نیز می تواند برند فعالیت های حوزه فناوری و دانش بنیان را در کشور ارائه نماید.
 
طالبی گفت:به بخش خصوصی پیشنهاد می شود برنامه ای راهبردی برای شناسایی توانمندی و محدودیت های پیش روی  شرکت های فناور محور و دانش بنیان در عرصه های مختلف تدوین کند تا بتوان در رفع نیازمندی و رشد ظرفیت ها برای جذب حمایت های استانی و ملی تلاش کرد.
استاندار یزد با تاکید بر پیگیری موضوعات شهر هوشمند،برج IT، مرکز علم و فناوری در حوزه های اقتصادی و امنیتی ،یادآور شد: دستگاه های دولتی حمایت خود از بخش خصوصی را با این ماموریت جدید تطبیق و همراه کنند تا با ایجاد همگرایی فضای بهتری برای فعالیت شرکت های دانش بنیان  فراهم شود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..