بیش از ۲۶۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری یزد مستقر هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه قریب به ۲۶۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری یزد مستقر هستند افزود: سالانه بیش از ۸۰۰ نفر در رشته‌های مرتبط به بخش ICT فارغ ‌التحصیل می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزاکرم فداکار در دوازدهمین نشست شورای راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۲۶۰ شرکت فناور در ۱۴ نهاد فناوری وابسته در پارک علم و فناوری مستقر هستند اظهار داشت: سالانه بیش از ۸۰۰ نفر در رشته‌های مرتبط به بخش ICT فارغ ‌التحصیل می‌شوند که باید فکری برای بکارگیری این ظرفیت و پتانسیل در استان شود.

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از کسب استان سهم ۵۰ درصدی شرکت‌های ICT از تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ شرکت دانش ‌بنیان در استان یزد به ثبت رسیده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تفکر شهر هوشمند یزد خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون شهر هوشمند در شورای شهر، تعیین شاخص‌های بومی شهر هوشمند و انتشار بیانیه چشم‌انداز شهر هوشمند یزد، تشکیل کانون تفکر شهر هوشمند یزد از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای تفکر شهر هوشمند یزد صورت گرفته است.
 
فداکار با بیان اینکه استان یزد ۲۵ سال به صورت متوالی توانسته رتبه نخست را کنکور سراسری کسب کند تصریح کرد: این نشان از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب استان در عرصه‌های علمی و فناوری است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در پایان اضافه کرد: امیدواریم که با همکاری و همراهی مسئولان بتوانیم عرصه‌های فناوری را به خوبی در استان فعال و راهی بیابیم تا بتوانیم بیکاران تحصیل‌کرده یزد را بکار بگیریم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..