کارشناس سازمان بودجه کشور خبر داد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات ژنتیک در کشور

کارشناس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به شهرستان میبد گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد یکی از مهمترین مراکز ژنتیک در سطح کشور است که با بهترین کیفیت و کمترین تعرفه خدمات ارائه می ‎ دهد.

به گزارش یزدی نیوز«سیامک رسایی»در این سفر ضمن بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیک این شهرستان گفت: این مرکز علاوه بر یزد به استان‏های پیرامون خود نظیر کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و حتی اصفهان نیز خدمات می‌دهد.

 
وی با اشاره به این که در سال جاری نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خدمات ژنتیک کشور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: دو میلیارد تومان از این اعتبارات خاص مرکز تحقیقات ژنتیک میبد است  که برای انجام فعالیت ‎ های ساختمانی و فراهم آوردن تجهیزات این مرکز در نظر گرفته شده است.
 
دکتر «جلیل عفتی» مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: به دنیا آمدن فرزند معلول علاوه بر این که خانواده‌ای را  درگیر مشکلات متعدد می ‎ کند، جامعه را درگیر و هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد لذا اگر بتوان با علم روز دنیا از معلولیت پیشگیری کرد، کمک بزرگی به جامعه خواهد شد.
 
 وی با بیان این که موضوع پیشگیری برای سازمان بهزیستی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در این راستا رسالت بزرگی را برعهده دارد و سازمان برنامه و بودجه کشور با ورود به این عرصه کمک بزرگی به این مرکز کرده‏اند که با توسعه آن میدواریم خدمات بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.
 
عفتی تصریح کرد: ۲۵ هزار فرد معلول در استان یزد وجود دارند که ۴۰ درصد معلولین جسمی و حرکتی، ۳۸ درصد معلول ذهنی و روانی، ۲۶ درصد دارای مشکل بینایی و شنوایی و کمتر از یک درصد معلولان گفتاری هستند و غالباً اولین مراجعه ‎ کنندگان به مرکز تحقیقات ژنتیک خانواده‌های این معلولان هستند تا از به دنیا آمدن فرزند معلول دیگری جلوگیری کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..