افزایش ۱۵درصدی صدور اسناد تک برگی در یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در ۹ماهه امسال ۴۵هزار سند تک برگ صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵درصد رشد داشته است.

به گزارش یزدی نیوز کریمی با اشاره به پیشتازی استان یزد در اجرای طرح کاداستر گفت: تا کنون یک میلیون و دویست هزار هکتار از اراضی ملی در بانک کاداستر ثبت و جانمایی شده است که از این میزان ۲۵درصد از این اراضی منجر به صدور سند شده است.

 
وی  از اجرای طرح کاداستر در ۹۵درصد از اراضی بخش شهری  خبر داد و گفت: این طرح همچنین در ۳۵درصد از اراضی زراعی استان هم اجرایی شده است.
 
کریمی با اشاره به مکانیزه شدن ثبت شرکت ها گفت بامکانیزه شدن ثبت شرکت و هرگونه تغییر در اساسنامه شرکت ها از این پس از ثبت شرکت با هویت های جعلی جلوگیری خواهد شد و شرکت ها بصورت اصیل ثبت خواهند شد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همچنین به اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۴هزار درخواست به ثبت رسیده و ۵۸هزار رای برای صدور سند صادر شده است.
 
وی با اشاره به قانون طرح کاداستر گفت از ابتدای سال۹۹ کلیه خدمات ثبتی تنها به افراد دارای سند تک برگ ارائه خواهد شد و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی باید نسبت به اخذ این سند اقدام کنند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..