معاون اقتصادی استاندار یزد تاکید کرد:

تصمیم سازی موثر در تحقق دولت الکترونیک با تکیه بر دانش تخصصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر توجه بخش های مختلف استان نسبت به تقویت باور مدیریتی و تصمیم سازی موثر در تحقق دولت الکترونیک با تکیه بر دانش تخصصی تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزپنجمین جلسه شورای راهبری و مدیریت توسعه استان به ریاست «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با موضوع ارزیابی میزخدمت شهرداری ها و فعال سازی کمیته مشورتی ذیل شورا تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:با توجه به تنوع خدمت و ساختارهای متفاوت موجود در شهرداری ها، لازم است با طبقه بندی وظایف و بهره مندی از زیرساخت های ارتباطی استان، ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان توسعه یابد.
«علی زینی وند» افزود: شهرداری های استان یزد به عنوان پایلوت توجه ویژه ای را نسبت به اصلاح فرآیندهای اداری،کاهش مراجعات و ارائه خدمات الکترونیک به کار گیرند و پیچیدگی های پیش رو را شناسایی و نسبت به حل آن ارائه راهکار نمایند.
زینی وند خاطرنشان کرد:میز خدمت و ایجاد هر نوع ظرفیتی در این راستا ما را به سمت تحقق دولت الکترونیک نزدیک تر می کند و از سوی دیگر تحقق این امر اجرایی شدن حقوق شهروندی را نیز به همراه دارد.
وی اظهار داشت:سطح بلوغ دستگاه های اجرایی و خدماتی در حوزه دولت الکترونیک متفاوت است و باید باور مدیریتی و تصمیم سازی در این زمینه برای کل کشور به ویژه یزد که از پتانسیل نیروی متخصص و امکانات ارتباطی خوبی برخوردار می باشد ایجاد و در مسیر اجرای واقعی قرار گیرد.
معاون استاندار یزد بیان کرد:اجرای میز خدمت و حرکت به سمت دولت الکترونیک در استان علاوه بر ایجاد شفاف سازی ؛ از سرگردانی ارباب رجوع،بروکراسی پیچیده اداری و پی نوشت های چند گانه جلوگیری می کند، در این راستا توسعه بسترهای نرم افزاری و تسهیلگر خدمات در بخش های مختلف زمینه سازی شود.
زینی وند به اهمیت نقش نخبگان و دیدگاه های تخصصی در مدیریت استان تاکید و گفت:کمیته ای مشورتی ذیل شورای راهبری و مدیریت توسعه استان با حضور و دعوت از صاحب نظران در بخش های مختلف تشکیل و خروجی این کمیته به عنوان بازوی مشورتی شورا در تصمیم سازی های مختلف تبیین شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد مطرح کرد:درک عمیقی از سوی ریاست محترم جمهور نسبت به اجرایی شدن دولت الکترونیک وجود دارد و امید است با توجه به زیرساخت های به وجود آمده این رویکرد در آینده کشور نیز مورد توجه مسئولان باشد.
.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..