معاون پیشگیری دادگستری یزد:

مساجد نقش فرهنگی خود را ایفا کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: مساجد و اماکن مذهبی به عنوان محل تجمعات مردمی می‌توانند در فرهنگ‌سازی نقش اساسی داشته باشند .

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین رحیمی زاده» در جمع حلقه صالحین مسجد شهرک دانشگاه، افزود: دعاوی خانواده از جمله طلاق توافقی در سطح کشور رو به افزایش است.

 
وی اظهار کرد: البته باید اذعان کرد استان یزد نسبت به بسیاری از استان‌ها از نظر دعاوی خانواده وضعیت بهتری دارد اما حتی یک پرونده قضایی هم برای یزد با این مردم متدین و دیندار زیاد است . 
 
این مقام قضایی به علل وقوع طلاق اشاره کرد و گفت: در حالی که در بسیاری از استان‌ها اعتیاد، خیانت و بیکاری علت عمده طلاق مطرح می‌شود، در یزد دخالت اطرافیان جزء یکی از پنج دلیل اول براساس اعلام برخی از مراکز مشاوره است.
 
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های معاونت اجتماعی در خصوص صیانت از نهاد خانوده، بیان کرد: اکنون بر ای زوج های در آستانه طلاق که به دادگستری مراجعه می‌کنند کلاس های آموزشی و مشاوره گذاشته شده که اکثریت قریب به اتفاق از کسانی که دراین دوره‌ها شرکت می کنند از برگزاری دوره ابراز رضایت می‌کنند . 
 
رحیمی‌زاده گفت: در حال حاضر کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی در برخی از دانشگاه‌ها، پادگان‌های سربازی و برخی ازدیگر از اجتماعات برگزار می‌شود . 
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری استان وضعیت رانندگی و آمار تصادفات در استان نیز از دیگر مشکلات استان برشمرد و گفت: در زمینه فرهنگ رانندگی نیز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد . 
 
وی تصریح کرد: ائمه جماعات و روحانیون باید تخلف رانندگی را به عنوان یک منکر و یک عمل زشت معرفی کنند که فرد متخلف علاوه بر مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی و مزاحمت برای سایر شهروندان در بسیاری از موارد برای دیگران خطر جانی نیز ایجاد می نماید . 
 
وی ضرورت اصلاح برخی از مسیر ها و تجهیز پل های عابر پیاده و انجام برخی از کارهای تبلیغی و فرهنگی را یادآور شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک دارای سازمان متولی است که در حال رفع مشکلات و نواقص هستند اما به لحاظ کمبود بودجه و اعتبار و منابع مالی باید از ظرفیت وقف، خیرین و انجام کار های عام المنفعه در جهت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و همچنین تأمین منابع برای حل برخی مشکلات در این حوزه استفاده کرد.
 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..