در ۸ ماهه امسال؛

۱۵۲ نفر در استان یزد بر اثر حوادث ترافیکی جان باختند

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: در هشت ماهه امسال ۱۵۲ نفر در سطح استان یزد بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.

به گزارش یزدی نیوزبهروز شهابی‌راد در نشستی خبری اظهار داشت: در هشت ماهه امسال، ۱۵۲ نفر در جاده‌های درون شهری و برون شهری یزد بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که ۴۹ نفر از این تعداد در داخل شهرها جان باخته‌اند.

 
وی با بیان اینکه آمار تصادفات منجر به فوت درون‌شهری در استان یزد ۱۲.۵  درصد کاهش داشته است، افزود: تعداد تصادفات منجر به در محورهای برون‌شهری نیز با کاهش ۱۴ درصدی به ۱۰۳ نفر رسیده است.
 
شهابی‌راد خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۹ کشته تصادفات درون شهری، ۳۱ نفر موتورسوار، ۱۵ نفر عابر و سه نفر سرنشینان خودروها بوده اند.
 
وی تصریح کرد: آمار موتورسواران متوفی در حوادث رانندگی در شهرهای استان یزد افزایش ۶.۷ درصدی داشته اما آمار عابران پیاده متوفی در این حوادث با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بوده است.
 
مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد یادآور شد: ۵۰ درصد علل فوت تصادفات برون شهری، واژگونی خودروها بوده که این امر به علت خواب آلودگی رانندگان اتفاق افتاده است.
 
وی مجموع تصادفات درون شهری در استان یزد را ۲ هزار و ۷۳۳ مورد اعلام کرد و افزود: ۴۷ مورد از این تصادفات منجر به فوت بوده است.
 
شهابی‌راد با اشاره به برگزاری جلسات شورای ترافیک در یزد خاطرنشان کرد: این جلسات ۴۱ مصوبه از جمله تهیه بانک اطلاعات نقاط حادثه خیز به دنبال داشته که پس از این مصوبه، ۲۰۲ نقطه در نقاط برون شهری و ۱۴۵ نقطه در نقاط درون شهری، حادثه خیز اعلام شد و اکنون در حال بررسی راهکارها برای رفع این نقاط حادثه خیز هستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..