امام ‌جمعه ابرکوه:

کارگزاران اشرافی در بدنه دولت مانند موریانه ارزش‌ها را می‌خورند/مدیران ناکارآمد یا خود کنار بروند یا عزل شوند

امام‌جمعه ابرکوه گفت: کارگزاران اشرافی همچون موریانه در بدنه دولت، ارزش‌های نظام را می‌خورند و نظام اسلامی را به چالش می‌کشند .

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ابرکوه اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر این باور بوده و هستیم که خدمت در نظام ارزشی و اسلامی، واجب کفایی است و کسی از ابتدا مکلف نیست که ابتدا اقدام به تصدی ریاست کند.

 
وی ادامه داد: اگر جایگاه ریاست به کسی پیشنهاد شد باید بررسی کند که آیا بهتر و از او برای تصدی این پست وجود دارد یا نه، لذا درصورتی‌که فرد مناسب‌تری را یافت باید به او واگذار کند در غیر این صورت می‌تواند آن را قبول کند . 
 
امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: کارگزاران میلیاردی و اشرافی که بخشی هم خروجی دانشگاه‌های غربی و آمریکایی هستند، چون نمی‌توانند با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کنند و ایده انقلابی داشته باشند، وجودشان همچون موریانه در بدنه دولت، ارزش‌های نظام را می‌خورند و نظام اسلامی را به چالش می‌کشند . 
 
وی خاطرنشان کرد: در جایگاه مدیریت ولنگاری مالی، سهل‌انگاری، بی‌نظارتی، مسامحه‌کاری، کم‌کاری، داد و ستد در حوزه کاری بین رییس و مدیران داخلی و مواردی از این قبیل از جمله بزه‌های اداری محسوب می‌شود که باید با قاطعیت نسبت به آن‌ها برخورد کرد . 
 
امام‌ جمعه ابرکوه ابراز کرد: ملاک شایسته‌سالاری در بخش مدیریت در سطوح مختلف کلان، میانی و حتی سطوح پایین این است که مدیران دارای شاخصه‌های مکتبی، انقلابی و همسویی جناحی و همگرایی سیاسی باشند . 
 
حسینی با تأکید بر این که مدیران ما باید کاردان، متعهد، عدالت محور، با تقوا، ولایت مدار، نقدپذیر و دارای روحیه خودباوری و بی‌اعتمادی به دشمن باشند، افزود: مدیر ناکارآمد، رانتی، طماع، مسامحه‌کار و ضعیف که نقشی جز آسیب رساندن به نظام اسلامی و بی‌اعتماد کردن مردم ندارد، یا خودش کنار رود یا مدیران ارشد او را عزل کنند . 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: مدیران کشور، استان و شهرستان‌ها باید در تراز حاکمیت اسلامی که برخاسته از خون صدها هزار شهید است مجدانه کار و تلاش کنند . 
 
حسینی تصریح کرد: اگر دولتمردان و مدیران اجرایی گرفتار معیارهای مادی، روحیه عافیت‌طلبی، اشرافی‌گری و لوکس‌گرایی در زندگی شوند، نمی‌توانند برای نظام و خدمت به محرومین، گرسنگان و مستضعفان کارایی داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..