آمادگی امدادی نجاتگران یزدی برای برگزاری آزمون درجه ایثار

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری دوره آموزشی امدادی نجاتگران هلال احمر یزد جهت آزمون درجه ایثار خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«محمد زارع سروی» اظهار کرد: یک دوره آموزشی دو روزه جهت آمادگی امدادی نجاتگران واجد‌الشرایط برای کسب درجه ایثار در محل پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان برگزار شد . 

 
وی با اعلام این که ۲۸ نفر از نجاتگران استان در این دوره آموزشی حضور داشتند، گفت: مباحثی همچون حمل مصدوم، امداد و نجات در آوار، امداد و نجات در ارتفاع، امداد و نجات جاده به صورت کارگاهی آموزش داده شد . 
 
زارع سروی ادامه داد: تست کوپر، معلق ماندن، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دو ۴۵ متر، پرش طول، پرش جفت و دو مارپیچ از جمله آیتم های آمادگی جسمانی است . 
 
وی خاطرنشان کرد: در آیتم های بخش مهارتی نیز نجاتگران جمعیت هلال احمر بایستی آیتم های جست و جو و نجات شهری، جست و جو و نجات بین شهری، سیلاب، ارتفاع و کمک های اولیه آزمون دهند . 
 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام این که این آزمون به میزبانی هلال احمر کرمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که نجاتگران در این آزمون موفق به اخذ امتیازات لازم شوند درجه ایثار به آنها اعطا خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..