«سر در خلدبرین» بهانه‌ای برای سرآغاز مشارکت یزدی‌ها در آبادانی شهرشان

فراخوان طراحی «سر در آرامستان خلدبرین» بهانه‌ای شده تا پس از اقدامات نه چندان جدی مسئولان شهر یزد برای جلب مشارکت شهروندان در آبادانی شهرشان، این بار امکان ارائه ایده‌های اقشار مختلف شهر و استفاده از آنها، جدی‌تر از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزالهه جورابی» عضو شورای اسلامی شهر یزد  با اشاره به نقش استفاده از ایده‌ها و خلاقیت مردم در تنوع‌بخشی خدمات عمرانی شهر، تصریح می‌کند: فکر و خلاقیت مردم می‌تواند به زیباسازی و تنوع‌بخشی شهرمان کمک بسیار زیادی کند . 

 
وی اضافه می‌کند: دانشجویان و افراد عادی در هر رشته و مدرک تحصیلی و هر سن و سالی بدون در نظر گرفتن محدودیتی می‌توانند برای شهرشان، طرح و ایده‌ای داشته باشند و در راستای اجرای این سیاست، از طراحی «سر در خلدبرین» به عنوان اولین مورد جدی بهره‌ گرفته‌ایم.
 
این مسئول در این رابطه اظهار می‌کند: ایده‌ها و طرح‌های زیادی برای ساماندهی سر در وروردی این آرامستان اصلی شهر منظور شده بود، ولی در نهایت مقرر شد که ایده‌ها و طرح‌های مردمی در این مورد به رقابت گذاشته شود.
 
وی این سیاست‌گذاری را موثر در تقویت احساس مسئولیت عموم مردم نسبت به شهرشان می‌داند و متذکر می‌شود: البته ایده‌های ارسالی نیز به نام صاحبان آن ثبت خواهند شد.
 
جورابی خاطرنشان می‌کند: طرح منتخب پس از تصویب در شورای شهر، اجرا و به طراح آن نیز جوایزی اهدا خواهد شد . 
 
«میثم دهقانی» رییس آرامستان‌های یزد، با اشاره به فراخوان طراحی ورودی خلدبرین و مهلت ارسال ایده‌ها تا پایان دی ماه، تصریح می‌کند: تا قریب ۱۵ سال پیش، این ورودی صاحب سر در بود ولی در راستای ساماندهی و رفت و آمد بهتر، مسئولان وقت تصمیم به حذف آن گرفتند.
 
وی در این باره می‌گوید: علاقمندان و طراحان می‌توانند ایده‌های خود را برای ساخت ورودی جدید این آرامستان ارائه کنند تا پس از سنجش شرایط و ضوابط مورد نظر مانند سازگاری با اقلیم یزد و آرامستان خلدبرین و همچنین اعتبارات و دسترسی‌ها، بهترین‌ آنها انتخاب و پس از تصویب به عنوان طرح برگزیده اجرایی شود.
 
وی با بیان این که طراح یا ایده‌‌پرداز برتر مورد تقدیر خواهد گرفت، تصریح می‌کند: طرح برگزیده و تصویب شده در سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری پس از تامین اعتبارات لازم، اجرایی می‌شود . 
 
دهقانی با بیان این که ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سال ۹۷ برای این طرح در نظر گرفته شده است، اظهار می‌کند: با توجه به اعتبارات سال جاری امیدواریم طرح ساماندهی ورودی خلدبرین از اعتبارات سال آینده نیز بی‌نصیب نماند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..