بررسی مشکلات زمین های بنیاد مسکن در علی آباد چهل گزی

نبود آب وبرق و گاز در زمین های واگذاری بنیاد مسکن مشکلاتی را برای جوانان این روستا ایجاد کرده است.

به گزارش یزدی نیوزیکی از شهرک‌های اقماری اطراف روستای علی آباد چهل گزی ، شهرک ولیعصر این روستاست که بیش از۱۰۰ قطعه زمین دارد که از طرف بنیاد مسکن شهرستان مهریز واگذار شده و با وجود اینکه ۴ سال است که تحویل متقاضیان شده ،اما مشکلات عدیده آن، زندگی را برای ساکنان این شهرک سخت کرده است.

 
دهقان که از ساکنان شهرک ولیعصر است، مهم‌ترین مشکل این شهرک را نبود آب وبرق و گاز دانست و تأکید کرد:با توجه به اینکه به مدت ۴سال هست زمین از بنیاد مسکن تحویل گرفتم و در حال حاضر منزلم تکمیل شده ودر آن سکونت دارم از امکانات اولیه برخوردار نیستم و برای روشنایی منزل در شب از لامپ سیار و با استفاده از باطری ماشین و باطری سیار انجام می شود.
 
وی افزود:هیچ وسیله برقی دیگر در منزل قابل استفاده نیست و این شهرک فاقد گاز است و در شرایط سخت و سرد سال به هیچ وجه قابل سکونت نیست.
 
دهقان شهروند دیگر بزرگترین مشکل این شهرک را رعایت نکردن حقوق شهروندی دانست و گفت:حقوق شهروندی رعایت نشده است و مسئولان از نزدیک مشکلات را ببینند و بررسی کنند.
 
دهقان ادامه داد:مسئولان  زمینی را که در چهارچوب قانون جمهوری اسلامی واگذار می کنند چرا زیر ساخت آن را فراهم نمی کنند؟ 
 
منصوری دیگر شهروند  از قیمت بالای زمین واگذاری  و هم از نبود زیرساخت و خدمات مناسب گله کرد و گفت:زمین های بایر اطراف روستا را که نه کوه بری داشته و نه تپه بوده است را به متراژ تقریبی ۲۰۰متر به قیمت های ۱۰میلیون تومان و ۱۲میلیون تومان به جوان های روستایی واگذار می کنند و هیچ گونه خدماتی ندارد فقط در حد اینکه تعدادی از کوچه های آن با سنگ جدول مشخص و تسطیح صورت گرفته است.
 
 دیگر شهروند این محله افزود:برای پیگیری آب به اداره آب و فاضلاب روستایی مراجعه کردیم که گفتند نقشه شهرک را بنیاد مسکن تهیه و به ما تحویل بدهد و بعد از ارسال نقشه به آن اداره مراجعه کردیم که گفتند انتقال آب و خط لوله به عهده ساکنین بایستی انجام شود و واگذاری انشعاب آب به عهده آب وفاضلاب می باشد برای پیگیری برق به اداره برق شهرستان رفتیم که نتیجه ای نداشته است و تعدادی تیر برق توسط شورا و دهیاری انجام شده و برق رسانی در این شهرک رها شده است و کسی جوابگوی مشکلات جوانان این روستا نیست وخودمان هم سردرگم هستیم.
 
شهروند دیگری گفت:بخشی از مراتع روستا که جزو اراضی ملی است توسط اداره منابع طبیعی به بافت مسکونی روستا الحاق می شود و افراد واجد شرایط نیز توسط شورای اسلامی روستا معرفی می گردند، فقط تفکیک و نقشه برداری آن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می شود که بنیاد مسکن خود را صاحب زمین های روستایی می داند و  زمینی که حق هر جوان روستایی هست را با قیمت های بالاواگذار می کند  و هیچ گونه مسئولیتی برای زیرساخت آن ندارد.
 
قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ارتباطی تلفنی وپس از شنیدن مشکلات این جوانان گفت بالغ بر حدود۱۷ هزار متر از معابر روستایی تسطیح و متراژبندی شده است.
 
وی افزود خط ۲۰ کیلو ولت فشار قوی باهمکاری دهیاری انجام شده و احداث خط فشار ضعیف در تعهد توزیع برق مهریز قرار گرفته است.
 
قربانیان با اشاره به تعریف ۱۷۰۰متر سنگ جدول برای معابر روستا افزود از عواید واگذاری زمین ها تا پایان سال ۹۶ طرح های برق ،سنگ جدول وآبرسانی انجام می شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..