سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بافق خبر داد:

مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان هلال احمر بافق در طرح ملی جنگلانه

طرح ملی جنگلانه به همت اداره منابع طبیعی و با مشارکت اعضا جوانان و داوطلبان و امدادگران هلال احمر شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد رضا فتاحی بافقی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بافق اظهار داشت : طرح ملی جنگلانه به همت اداره منابع طبیعی وآبخیز داری به منظور کاهش آفات و بلایای کویر و به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی با بذرکاری در مراتع روستاهای شیطور و دولت اباد منطقه سبز دشت شهرستان بافق  با مشارکت اعضا جوانان،امدادگران و داوطلبان هلال احمر بافق  انجام پذیرفت.

سرپرست جمعیت هلال احمر بافق گفت : برای احیای پوشش گیاهی از دست رفته ، بذر گونه‌های مثمر و گیاهان داروئیاز جمله قیچ، اشترک، انغوزه و درمنه در ۱۰۰ هکتار از مراتع دشت شیطور و دولت آباد با همت جمعی از مسئولان و طبیعت دوستان و اعضا هلال احمر شهرستان بافق کشت شد.

فتاحی بیان داشت : هدف از اجرای این طرح توسط جوانان که کوچکترین قدم در راه محیط زیست برداشته اند، حفظ و احیای جنگل‌های آسیب ‌دیده، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی جوانانبه‌ویژه جوامع محلی در تازه داشتن و نگهداری از رویشگاه‌های جنگلی، مرتعی، همچنین گونه‌های گیاهی بومی است.

بخش نظردهی بسته شده است..