در حاشیه آیین تجلیل از پیشکسوتان حمل و نقل بافق؛

یزد ششمین استان حمل و نقلی کشور

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد: حمل و نقل بار بر اساس تن کیلومتر به تصویب نهایی رسیده است و مراحل آخر را در استان طی می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در حاشیه آیین تجلیل از پیشکسوتان حمل و نقل بافق گفت:حمل و نقل بار بر اساس تن کیلومتر به تصویب نهایی رسیده است و در حال طی مراحل آخر در استان است.

علی علیخانی افزود:با تصویب این طرح شرکت‌ها موظف می‌شوند که حمل و نقل بار را بر اساس تن کیلومتر محاسبه  و در بارنامه ثبت کنند.
وی با بیان اینکه یزد جز دومین استان معدنی کشور و ششمین استان حمل و نقلی کشور است افزود: حدود ۳۶۰شرکت حمل و نقل در سطح استان هستند که از این تعداد ۳۴شرکت در شهرستان بافق مستقر هستند.
مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه با آغاز فصل زمستان این نهاد نیرو‌های خود را در ۱۷راهدارخانه در سطح استان مستقر کرده است بیان کرد:بالغ بر ۳۲۰نیروی انسانی،۲۸۰دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک آماده خدمت رسانی هستند.
علیخانی ادامه داد: این تعداد نیرو و ماشین در ۸۰هزار و ۲۰۰کیلومتر از محور‌های مواصلاتی اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه‌های روستایی به صورت شبانه روزی آماده خدمت هستند.
وی تصریح کرد:در این راستا یک اکیپ مرکزی و یک اکیپ در راهدارخانه آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان بافق هستند.
مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد و قرارگیری آن در چهار راه مواصلاتی تاکید کرد: اهمیت این موضوع باعث شده که بستر مناسبی برای حمل و نقل فراهم شود که در حوزه راهداری این اقدام دنبال می‌شود.
علیخانی رعایت مسائل ایمنی، داشتن کارشناس فنی و معاینه فنی خودرو‌ها و رعایت تعرفه قیمتی درج شده را از مسائلی بیان کرد که شرکت‌های حمل و نقلی باید آن را رعایت کنند.
فرماندار بافق گفت: طبق اعلام مدیران راه آهن ۳۳درصد از قطار‌های باری کشور از بافق عبور می‌کند.
فرماندار بافق با بیان اینکه در این شهرستان حمل و نقل به صورت زمینی صورت می گیرد گفت: طبق اعلام مدیران راه آهن ۳۳درصد از قطار‌های باری کشور از بافق عبور می‌کند.
محمد زاده رحمانی افزود:در بزرگراه یزد بافق تا یکهزارو ۷۰۰کامیون شمارش شده است که از این بزرگراه عبور میکنند.
وی با بیان اینکه در صورت تبدیل به سه راه مواصلاتی این حجم از کامیون‌های ترانزیتی و اتوبوس‌های مسافر بری افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد:علاوه بر تردد باید بدنبال مجتمع‌های پر رونق باشیم.
فرماندار بافق ادامه داد:این مجتمع‌ها باید خدمات و سرویس‌های فنی ارائه دهند تا اشتغال مستقیم، غیرمستقیم، ارزش افزوده، صنایع جانبی، پایین دستی و بالادستی صنعت حمل و نقل در شهرستان را فعال کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..