یوزپلنگ آسیایی در معرض خطر انقراض

خشکسالی های پی درپی و تعارض انسان با محیط زیست موجب شد زیستگاه حیات وحش بخصوص یوزپلنگ آسیایی در یزد وضعیت خوبی نداشته باشد .

به گزارش یزدی نیوزعلی شمس کار شناس محیط زیست وعضو انجمن یوز ایرانی در باره وضعیت زیستگاه یوز ایرانی گفت بدلیل خشکسالی های اقلیمی و تعارض انسانی متاسفانه زیستگاه حیات وحش در کشور بخصوص در استان یزد وضعیت خوبی ندارد ولی با همفکری وهمدلی جوامع مردمی ، مسئولان وبا کمک کارشناسان ایرانی وبین المللی می توان جلوی انقراض یوز ایرانی را گرفت 

 
معاون حفاظت محیط زیست استان درباره راهکارهایی  برای ادامه حیات یوز ایرانی در استان گفت: با توجه به وضعیت یوز که در استان وجود دارد باید یک تصمیم عاجلانه اورژانسی برای احیای جمعیت یوزایرانی اتخاذ شود.
 
حبیبی پوراظهار داشت: امیدواریم که با اتحاد وانسجام بین سازمانها ودستگاه های دولتی ومردم نهاد بتوانیم برای احیای یوزپلنگ آسیایی تلاش کنیم.
 
وینسنت وندرمو " مدیر برنامه های تکثیر وحفاظت از یوز پلنگ آفریقای جنوبی که برای کار های تحقیقاتی و بازدید از زیستگاهای یوز به ایران آمده بود ، استان یزد را بهترین زیستگاه یوز آسیایی دانست وبیان داشت : تجربه ای که من در آفریقای جنوبی دارم بهترین راه ، برای نجات یوز آسیایی، زیست در اسارت است.
 
با توجه به رویت چند قلاده یوز در استان یزد ، امیدواریم که مسئولان با طور جدی شعار روز جهانی یوزپلنگ مبنی بر (زمانی برای از دست دادن نداریم ) را در دستور کار خود قرار دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..