ایجاد محور جدید گردشگری در ابرکوه با اعتبار ۱۵ میلیاردی

شهردار ابرکوه گفت: محور جدید گردشگری «ابوریحان» با اعتبار 15 میلیارد ریال در راستای ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در مطالعه سند راهبردی ۱۴۰۴ شهر ابرکوه ایجاد می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز«سید علیرضا رسولی» در راستای ضرورت ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در مطالعه سند راهبردی ۱۴۰۴ شهر ابرکوه یعنی تحقق «گردشگری؛ زیرساخت مناسب، انسان‌محور و خلاق» از ایجاد یک محور گردشگری جدید به طول یک کیلومتر خبر داد . 

 
وی اظهار کرد: محور گردشگری مذکور از انتهای بلوار شهید جلایی آغاز و تا خیابان منتهی به سرو کهنسال، ادامه داد: تسهیل دسترسی به کهن‌سال‌ترین موجود زنده به‌عنوان کانون گردشگری شهر، تکمیل بخشی از مسیر گردشگری سه‌گانه (یخچال خشتی آقازاده، سرو ابرکوه، خانه آقازاده و گنبدعالی) و قرار گرفتن این آثار در یک رینگ از جمله مزایای بلوار ابوریحان است . 
 
رسولی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بلوار ابوریحان که هم‌اکنون در مرحله روسازی و آسفالت است، موجب سهولت در دسترسی اهالی شهرک‌های ولایت، مهر، آزادگان و بسیجیان به مرکز شهر خواهد شد . 
 
شهردار ابرکوه در رابطه با لبه‌گذاری و اجرای میدان این بلوار، عنوان کرد: مساحت بلوار ابوریحان حدود ۱۸ هزار مترمربع، عرض باند ۸.۷۵ متر، طول لبه گذاری ۴ هزار و ۳۰۰ متر و شعاع میدان در حال ساخت آن نیز ۲۵ متر است . 
 
رسولی عنوان کرد: امروزه صنعت گردشگری به‌عنوان بزرگ‌ترین صنایع خدماتی دنیا اهمیت روزافزونی یافته به‌گونه‌ای که با صنایعی چون نفت و خودروسازی رقابت می‌کند و یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در توسعه کشورها است. ضمن اینکه یکی از حوزه‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در شهرستان ابرکوه نیز همین صنعت است . 
 
وی ادامه داد: گردشگری یک صنعت خدماتی است که در آن ارائه خدمات مطلوب، شناسایی و درک انتظارات و برآوردن حس رضایتمندی گردشگران اهمیت خاصی دارد . 
 
رسولی گفت: شهرداری شهر نمونه گردشگری ابرکوه نیز با توجه به اهمیت جذب توریست و گردشگر با احداث بلوار ابوریحان گام مؤثری در کسب رضایت گردشگران برداشته است؛ چراکه پروژه مذکور علاوه بر اینکه یکی از محورهای اصلی گردشگری محسوب می‌شود، چندین جاذبه گردشگری شهر ازجمله یخچال خشتی، سرو کهن‌سال، خانه آقازاده و خانه صولت را به هم مرتبط می‌سازد . 
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امید است با تلاش شبانه‌روزی کارگران و کارکنان مربوطه در شهرداری عملیات اجرایی پروژه مذکور که می‌تواند بار ترافیکی خیابان اصلی شهر را کاهش داده و موجب توسعه شهر شود، به‌زودی تکمیل و هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..