برداشت ۸۵ تن محصول گیاهان دارویی در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه: در سال جاری، 85 تن محصول مختلف از 130 هکتار زمین‌های زیر کشت منطقه برداشت شد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی غیب الهی گفت :گیاهان دارویی از جمله زودبازده‌ترین محصول کشاورزی هستند و در سالجاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان نسبت به سال ۹۶رشد ۱۵ درصدی داشته است.

 
وی با اشاره به محصولات زود بازده گفت: زعفران ، به‌لیمو، نعناع ، وفا ، شیرین‌بیان ، شوید ، زبره ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه ازجمله این گیاهان است.
 
وی افزود: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی آب به‌طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان ۹۲ میلیون ریال درآمد دارد.
 
غیب الهی در ادامه گفت: برای تولید گیاهان دارویی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال وام با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.
 
به گفته وی گیاهان دارویی، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به‌حساب می‌آید و می‌تواند به منابع آبی منطقه کمک کند و هم منبع درآمد مطمئنی برای کشاورزان باشد.
 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول علاوه بر آموزش کشاورزان، معرفی گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی قرار دارد.
 
وی ادامه داد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی با توجه به تبعات خشکسالی و کم‌آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصول گلخانه‌ای دارد.
 
بیش از ۳۵ درصد اشتغال ابرکوه مربوط به بخش کشاورزی است، و در تولید برخی محصول مقام نخست و دوم را در استان یزد دارد.
 
مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..