دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد:

امن ترین مکان برای سرمایه گذاری بانک ها هستند/ ۱۳ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق بانک های استان

به گزارش یزدی نیوزدبیر شورای هماهنگی بانکهای استان یزد گفت: بانک‌های این استان بیشترین تعامل را با مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی برای اعطای تسهیلات داشته اند اما درحال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارند.

به گزارش یزدی نیوز روز پنج شنبه ششم دی ماه ‌"محمد رضایی" در نشست خبری با اهالی رسانه استان بیان کرد: طبق نظر کارشناسان اقتصادی بانکها بر ۷۵ درصد از اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند و در شرایط فعلی کشور بانک های استان با عزمی جزم و بر پایه منافع ملی با نگاهی حمایتی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نهایت همکاری و همدلی را در اعطای تسهیلات دارند.
وی ادامه داد: اغلب طرح هایی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال استان به بانک‌ها معرفی می‌شوند تسهیلات خود را دریافت می کنند اما برخی واحدها نیز مشکلاتی از جمله توجیه اقتصادی طرح، وجود چک برگشتی و معوقات بانکی دارند که این امر مانع پرداخت تسهیلات و وام به آنها می شود.
رضایی افزود: شبکه بانکی استان شامل ۱۷ بانک دولتی و نیمه دولتی است و استان یزد از جمله استان هایی است که تاثیرگذاری مستقیم بر اقتصاد کشور دارد و بر این اساس تلاش ما ارائه تسهیلات به صاحبان صنایع استان ‌به عنوان اثر گذار ترین مولفه های اقتصاد است.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان در مورد میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان، این رقم را ۱۳۴ هزار میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: جمع کل مانده سپرده ها در شبکه بانکی استان ۱۸۵ هزار میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: در حال حاضر میزان مطالبات معوق بانک های استان از واحدهای صنعتی و تولیدی و مردم ۱۳ هزار میلیارد ریال است و اگر بخواهیم به توسعه پایدار در استان دست یابیم، لازم است به درک این موضوع برسیم که دریافت‌کنندگان تسهیلات نیز مانند بانک ها به تعهدات خود پایبند باشند و د‌یون خود را به موقع پرداخت کنند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان عملکرد این حوزه را در زمینه تسهیلات ارزی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تنها با پرداخت یک مورد تسهیلات ارزی کل اعتبار یک سال صندوق ذخیره ارزی کشور جذب استان یزد شد.
رضایی با بیان اینکه بانک ها بهترین و امن ترین مکان برای سرمایه گذاری هستند، ‌‌افزود: خوشبختانه در استان یزد تعامل خوبی بین بانک‌های استان با مسئولان و مردم وجود دارد.
رئیس اداره امور شعب بانک ملّی استان ضمن تشریح خدماتی که این بانک به مردم ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: اینکه بانک ملّی در ۹۰ سال فعالیت خود در شبکه بانکی کشور و در طول حکومت های مختلف و در حیات نظام جمهوری اسلامی ایران، نامش تغییر نیافته است نشان از مردمی بودن این بانک دارد و مردم با اعتماد خود به بانک ملّی اعتبار بخشیده اند.
 
 
خبرنگار: مجید وفایی شاهی
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..