نخستین پارک کلینیک تخصصی رشد و پرورش کودکان و نوجوانان

نخستین پارک کلینیک تخصصی رشد و پرورش حوزه‌های شناختی و رفع اختلالات کودکان و نوجوانان کشور در یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر پارک کلینیک تخصصی رشد و پرورش حوزه‌های شناختی یزد گفت: این اولین مرکز تخصصی پرورش و تقویت حوزه‌های شناختی کودکان ونوجوانان در کشور است که در زمینه پرورش دقت و تمرکز و به صورت پارک کلینیک در فضای سنتی استان طراحی شده و فعالیت می‌کند.

رادمنش افزود: این مکان از مجموعه‌های مختلف پارک عمومی در حیاط و تالار با وجود ابزار‌های کاملا علمی، تالار مادر و کودک، کلاس اختلالات یادگیری، اتاق بازی، سالن همایش، فضای قصه گویی، اتاقی با طراحی بازی‌های مجازی و فروشگاه اسباب بازی‌های دقت و تمرکز تشکیل شده است.
وی اشاره کرد : این ساختمان هزار و ۶۷۰ متر مربع و متعلق به آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد است که این خانه تاریخی ۱۰ سال بدون استفاده بوده و بصورت تفاهمی و اجاره نامه در اختیار ما قرار گرفته وتاکنون ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی و تاسیس آن هزینه شده است.
فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به اینکه براساس پتانسیل‌های استان یزد برای انواع گردشگری و تنوع بخشی در حوزه گردشگری کمیته‌هایی تشکیل شده افزود: یکی از این کمیته‌ها کمیته گردشگری کودک بوده که این فضا هم باهدف توسعه گردشگری کودک در یزد تاسیس شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت : فضای بوجود آمده علاوه برایجاد ذهنیت خلاق، کودکان را با رسوم و فرهنگ دیرین مردم استان وخانه‌های تاریخی بیشتر آشنا می‌کند.
فاطمی این حرکت را آغازی به تنوع بخشی بیشتر درحوزه گردشگر عنوان کرد و از جذب مخاطبان خاص در این حوزه از گردشگری ابراز امیدواری کرد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..