معاون فرمانداری یزد:

سمن‌ها ظرفیت‌های نهفته اجتماع را هویدا کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت تسهیل کردن امور مربوط به سمنها گفت: سمن‌ها ظرفیت‌های نهفته اجتماع را هویدا کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی جعفری» با بیان این‌که توانمندسازی افراد نیازمند ضمن حفظ شأن اجتماعی و افزایش اعتماد به ‌نفس، زمینه رشد و ترقی جامعه را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: شکل‌گیری این قبیل فعالیت‌ها می‌تواند به قوام و تداوم پیوندهای اجتماعی و خانوادگی نیز منجر شود .

 
وی با بیان این که سازمان‌های مردم‌نهاد با مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته‌جمعی و آگاهی‌رسانی به طبقات مختلف در بالا بردن سطح رفاه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر نقشی مؤثر ایفا می‌کنند،‌افزود:‌ گسترش امکانات در جهت تسهیل امور سمن‌ها ضروری است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد گفت: در صورت فراهم شدن شرایط و همچنین سیاست‌گذاری صحیح، سمن‌ها می‌توانند بسیاری از ظرفیت‌های نهفته اجتماع را هویدا سازند .
 
جعفری در ادامه با اشاره به اهمیت فراهم شدن اماکن مناسب برای عرضه محصولات تولیدی مؤسسات خیریه تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی محلی و عرضه صنایع‌دستی نقش مهمی در تحقق این مهم ایفا می‌کند.
 
وی در پایان با ستایش از عملکرد سمن‌ها در حوزه‌های عملی، فرهنگی و اقتصادی خاطرنشان کرد: سمن‌ها به جهت مردمی بودن می‌توانند بیشترین نقش را در شناسایی نیازهای جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش برای رفع کاستی‌ها داشته باشند .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..