فرسودگی یک سوم مدارس یزدی‌ها

مدیرکل نوسازی مدارس یزد با بیان این‌که تأمین مدارس مورد نیاز استان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: استان یزد 300 مدرسه استاندارد و مقاوم می‌خواهد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا عارفی»  با بیان این‌که در حال حاضر ۲۸۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان است، اظهار کرد: انجمن خیرین مدرسه ساز فعال یکی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه تأمین فضای آموزشی مورد نیاز است.

 
وی با اشاره به این که فضای آموزشی استان یزد به بیش از ۳۰۰ مدرسه نیاز دارد،‌افزود:‌ طبق پایش های انجام شده بیش از ۳۵ درصد مدارس استان یزد فرسوده و نیاز جدی به بازسازی و بهسازی دارند.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد در ادامه با تاکید بر نقش سازنده خیرین در تجهیز و ساخت مدارس گفت: مشارکت خیرین در طرح‌های توسعه، نوسازی و بازسازی مدارس استان در سال گذشته نسبت به زمان مشابه در سال ۹۵ بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که امیدواریم این افزایش در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هم ایجاد شود.
 
عارفی تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس جدید و مقاوم سازی مدارس فرسوده را یکی از اولویت‌های اجرایی اداره کل نوسازی مدارس یزد دانست و بیان کرد‌: در حال حاضر از تعدا کل مدارس استان یزد ۲۵۰ مدرسه فرسوده و نیاز جدی به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند.
 
«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در قالب یک هزار ۹۸۱ آموزشگاه و ۱۰ هزار ۱۳۸ کلاس در مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود: بیشترین تعداد دانش‌آموزان استان با آمار ۱۳۶ هزار نفر مربوط به مقاطع مختلف ابتدایی و پس از آن دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه به ترتیب با ۵۱ هزار ۸۳۰ و ۴۲ هزار ۸۷۳ دانش آموز در زمره بیشترین فراوانی دانش آموزان هستند.
 
دانافر گفت: امسال یک هزار ۸۰۰ دانش آموز در پیش دبستانی‌ها و بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنائی استان مشغول به تحصیل هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد در ادامه با بیان این که تأمین فضای آموزشی مناسب و استاندار از جمله ضرورت‌های اجرایی در استان است، خاطرنشان کرد:‌ از تعداد کل مدارس استان یزد ۷۹۴ مدرسه ابتدایی، ۳۴۱ مدرسه مربوط به دوره متوسطه اول، ۲۸۷ مدرسه مربوط به دوره متوطه دوم، ۵۰۳ مرکز پیش دبستانی و ۶۵ مدرسه به دانش‌آموزان استثنائی اختصاص یافته است.
 
وی با اشاره به این که استان یزد در زمینه ساخت مدرسه خیری جز برترین‌های کشور بوده و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: به طور میانگین در هر ماه دو و نیم مدرسه خیری در یزد ساخته می‌شود.
 
«امیرحسین رادمنش» رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد با اشاره به ساخت شهرک های جدید در نقاط مختلف شهر، اظهار کرد: شهرک‌های جدید و فضاهای آپارتمان نشینی استان نیاز به ۶۰ مدرسه جدید دارد.
 
وی با بیان این که ۳۵ درصد از مدارس استان یزد فرسوده هستند افزود: با توجه به رشد ۹ درصدی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید و جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری آن‌ها، نیاز است که به صورت جدی نسبت به ساخت و بازسازی مدارس سطح استان اقدام شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..