حمایت ۳۸ درصدی بانوان نیکوکار یزدی از ایتام و فرزندان نیازمند

15 هزار حامی نیکوکار در استان یزد حمایت ایتام و فرزندان نیازمند را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌ دارند، که 38 درصد آنان بانوان نیکوکارند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد  در نشست هم‌اندیشی مشارکت اجتماعی زنان گفت: بانوان نقش کلیدی و تأثیرگذاری در توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری دارند و امید است با مشارکت، هم‌افزایی و همکاری آنان گام‌های مؤثری در رفع نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت برداشته شود.

 
غلامرضا مشعل چی با بیان اینکه از مجموع ۲۷ هزار خانوار زیر حمایت کمیته امداد استان یزد ۱۲ هزار و ۳۷۲ خانوار دارای سرپرست زن هستند، افزود: کمیته امداد در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه و عجین شدن آن با ایمان مردم بر آن است با الگو گیری از شخصیت و روش عملی یاس نبوی حضرت فاطمه زهرا (س) و با بهره‌گیری از حضور و مشارکت بانوان به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی همایش فاطمی را برگزار کند.
 
وی با بیان اینکه حیات جامعه در گرو توجه به احسان و نیکوکاری است، گفت: از کارکردها و نقش سازنده احسان می‌توان در حوزه عمل اجتماعی به احسان به عنوان عامل ایجاد صمیمیت و دوستی میان انسان‌ها اشاره کرد.
 
مشعل چی با اشاره به اهمیت همدردی با نیازمندان و مشارکت در تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری گفت: استفاده از ظرفیت‌های بانوان و بهره‌گیری از توانمندی زنان برای اشاعه فرهنگ انفاق و احسان و اجرای طرح‌های مشارکتی برای رسیدگی بهتر به مددجویان و ایتام زیر حمایت از جمله اهداف کمیته امداد است و سعی می‌شود از حمایت بانوان نیکوکار برای کمک به زنان نیازمند بیشتر استفاده شود.
 
 مشعل چی بابیان اینکه در جامعه‌ای که فقر اقتصادی حاکم باشد فقر فرهنگی، عاطفی و اجتماعی نیز به وجود می‌آید، افزود: همراهی با کمیته امداد برای انجام هرچه بهتر رسالت آن‌که همان رسیدگی به محرومان و گروههای مستضعف جامعه است، وظیفه و تکلیف همه آحاد جامعه و تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی است.
 
نشست هم‌اندیشی مشارکت اجتماعی زنان در زمینه احسان و نیکوکاری با حضور بانوان فعال در مؤسسات خیریه و مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان یزد در محل کمیته امداد برگزار شد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..