برای نخستین بار در کشور

تولید سرنگ انسولین بدون درد در یزد

به همت متخصصان یزدی برای اولین بار در کشور سرنگ انسولین بدون درد تولید شد. این در حالی است که علاوه بر خودکفایی کشور در این محصول، قیمت تمام شده نیز نصف مشابه خارجی است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل کارخانه سرنگ سازی در یزد گفت : انواع سرنگ در سایزهای مختلف نظیر سرنگ لوئرلاک، لوئراسلیپ، انسولین  در این کارخانه تولید می شود.

بهشتی افزود: مواد اولیه  تولید سرنگ از داخل کشور تامین می‌شود و در حال حاضر سالانه هفتاد میلیون قطعه سرنگ در این کارخانه تولید و راهی بازار می شود.
وی  اظهار داشت : برای اولین بار در کشور سرنگ انسولین بدون درد در این کارخانه تولید می شود که با نمونه خارجی رقابت می کند و از نظر قیمت پنجاه درصد ارزان تر از نمونه وارداتی است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد هم گفت: هم اکنون ۱۶شرکت تولیدکننده سرنگ در کشور فعال هستند که پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کرده اند و در حال حاضر۲۷درصد تولیدکنندگان انواع سرنگ دراین استان فعالیت دارند.
مصدق افزود: در حال حاضر سرنگ سازان کشور یک میلیارد قطعه سرنگ تولید می کنند که با کمی  تامل و حمایت از این شرکت ها علاوه بر افزایش اشتغال و افزایش تولید می توان زمینه صادرات در این حوزه را نیز فراهم کرد..
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..