طرح مراقبت در منزل ویژه معلولان با جدیت دنبال شود

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خواستار اجرای کامل طرح مراقبت در منزل ویژه معلولان در کشور شد.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سراج در نشست با مراکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی و روزانه بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه پیشگیری مهمترین رویکرد بهزیستی در کشور است اظهار داشت: در صورتی که ما به بحث پیشگیری توجه ویژه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم از بروز بسیاری مشکلات و معلولیت‌ها در جامعه جلوگیری کنیم.

 
وی خاطرنشان کرد: یزد در این زمینه یکی از استان‌های پیشرو کشور است و به ویژه در حوزه پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی، با انجام مشاوره‌ها و آزمایش‌های ژنتیک، پیشگیری شاخص بسیار بالایی دارد.
 
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در استان یزد تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شده، عنوان کرد: یزد به واقع نماد تلاش هوشمندانه در این زمینه است و می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر استان‌های کشور به ویژه در عرصه فعالیت‌های خیری باشد.
 
سراج جایگزین شدن فعالیت‌های جدید در ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت به جای خدمات قدیمی در یزد را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با این وجود اختلالات بینایی و گفتاری در استان یزد شیوع بالایی دارد و در حوزه پیشگیری از معولیت‌ها نیازمند اقدامات بیشتری است.
 
وی گفت: یکی از طرح‌هایی که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، طرح مراقبت در منزل است و برای اینکه بتوانیم شرایط حضور خانواده در کنار معلولان را در این طرح افزایش دهیم، حمایت بودجه‌ای را اضافه کرده‌ایم.
 
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور تصریح کرد: از برقراری ردیف درمان برای کودکان مجهول هویت در سال ۹۸  خبر داد و گفت: خدمات دندانپزشکی به کودکان کم توان ذهنی نیز در مراکز تعریف کرده‌ایم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..