وضعیت حمل و نقل معلولان در سطح شهر یزد با همکاری شهرداری بهبود می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر زیرپوشش بهزیستی استان یزد هستند گفت: وضعیت حمل و نقل معلولان در سطح شهر یزد با همکاری شهرداری بهبود می‌یابد.

به گزارش یزدی نیوزجلیل عفتی در جلسه مشترک با احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای یزد با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر انواع معلولین زیرپوشش بهزیستی استان یزد هستند اظهار داشت: تقریبا به همین میزان هم مشمول خدمات موردی بهزیستی استان یزد هستند.

 
مدیرکل بهزیستی استان یزد به نوع معلولیت افراد تحت پوشش این اداره کل اشاره و اضافه کرد: ۳۸ درصد معلولان استان یزد جسمی و حرکتی، ۳۴ درصد روانی، ۱۳.۵ درصد بینایی، ۱۲ درصد شنوایی و ۱.۵ درصد معلولین گفتاری هستند.
 
وی در ادامه ضمن گلایه از نبود وضعیت مناسب حمل و نقل معلولان در سطح شهر گفت: با همکاری با شهرداری که اضافه کردن سه دستگاه ون مناسب سازی شده را به ناوگان حمل و نقل عمومی یزد را تقبل کردند، امیدواریم که وضعیت حمل و نقل این عزیزان بهتر از قبل شود.
 
عفتی اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان یزد از نظر حمل و نقل عمومی برای معلولان مطلوب نبوده، امید داریم که ان‌شاءالله بتوانیم به زودی کارهایی صورت گیرد که این عزیزان نیز بتوانند به آسودگی در سطح شهر تردد داشته باشند.
 
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ماده ۲۰ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: با توجه به این ماده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها و نهادهای دارنده سالن‌های نمایش فیلم مکلفند بدون اخذ هزینه امکان نمایش آگهی‌های آموزشی مورد تائید بهزیستی در خصوص حقوق افراد دارای معلولیت و چگونگی تعامل با این افراد را فراهم آورند.
 
وی افزود: در ماده ۲۱ قانون حقوق افراد دارای معلولیت نیز به این مسئله اشاره شده است که صدا و سیما مکلف به در اختصاص گذاشتن ۵ ساعت از برنامه‌های خود در طول هفته به صورت رایگان به معلولان است.
 
عفتی در پایان گفت: زیر نویس فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما، استفاده از رابط ناشنوایان و پخش توصیف شنیداری فیلم‌ها جهت افراد نابینا از دیگر موارد مطرح شده در این ماده قانونی است که امیدواریم این مسائل نیز با همکاری بسیار خوبی که صدا و سیمای مرکز استان با بهزیستی داشته، اجرایی شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..