طرح دادگستری محلات در مهریز اجرا می‌شود

رئیس دادگستری شهرستان مهریز از اجرایی شدن طرح دادگستری در محلات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مرتضی حدادزاده در نشست هماهنگی طرح دادگستری در محلات مهریز از اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: به موجب این طرح مسئولان قضایی شهرستان در مساجد و حسینیه‌های محلات مختلف شهرستان حضور یافته و با توجه به شناخت قبلی از مشکلات حقوقی و قضایی هر منطقه ضمن تبیین مسائل حقوقی مرتبط، به سوالات مطروحه از ناحیه مردمپاسخ می دهند.

 
وی تصریح کرد: جهت اجرای طرح بدواً با مداقه در پرونده‌های قضایی مربوطه، جلب نظر معتمدین محلی، اعضای شورای اسلامی و دهیاری‌هامعضلات حقوقی و آسیب‌های اجتماعی مربوط به هر منطقه مشخص می‌شود و در مرحله بعد با همکاری معتمدین محلی حضور مسئولین قضایی در جمع آحاد مردم انجام می‌گیرد.
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: این نشست‌ها به صورت هدفمند و در راستای تبیین آسیب‌های اجتماعی موجود و ارائه راهکارهای پیشگیرانه تشکیل می‌گردد.
 
رئیس شورای پیشگیری از وقع جرم شهرستان مهریز اظهار داشت: بدیهی است برگزاری این طرح موجب کاهش بدبینی‌های عمومی به دستگاه قضایی که اکثراً ناشی از عدم آگاهی به قوانین و مقررات می‌باشد می‌شود.
 
وی تصریح کرد: اجرای چنین طرح‌هایی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح آگاهی مردم از قوانین و مقررات و همچنین اشراف به حق و حقوقشان دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..